ساری- اجساد دو کوهنورد مالزیایی که هفته گذشته در صعود به قله دماوند مفقود شده بودند توسط تیم امداد و نجات هلال احمر کشف شد.

اجساد کوهنوردان مفقود شده مالزیایی در ارتفاعات دماوند کشف شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین هفته گذشته تعداد ۱۲ کوهنورد مالزیایی به ارتفاعات دماوند صعود کردند که در میانه راه  دو نفر از ادامه راه بازماندند و هشت کوهنورد به صعود ادامه داده و دو تن نیز مفقود شدند.

متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی و همچنین غیبت طولانی این دو کوهنورد در نهایت مفقود شدن این کوهنوردان به جمعیت هلال احمر اعلام شد.

گفتنی است مفقود شدن این دو کوهنورد در روز های پایانی هفته گذشته سفیر مالزی در تهران را نیز به همراه خانوادههای آن ها به محل حادثه کشاند.

در طی سه روز گذشته با وجود اینکه تیم امداد و نجات کوهستان تلاش گسترده ای برای نجات این دو کوهنورد آغاز کرد اما شرایط نامساعد جوی مانع از یافتن این افراد شد.

در همین رابطه رئیس جمعیت هلال احمر آمل روز دوشنبه از کشف جسد دو کوهنورد مالزیایی در دره بخار دماوند خبر داد.

جمشید نیکزاد  در این رابطه اظهار کرد: از روز جمعه به همراه تیم تخصصی امداد کوهستان از آمل با مساعد شدن شرایط جوی برای شروع مرحله دوم عملیات جستجو و نجات مفقودین مالزیایی واردمنطقه پلور شده و ضمن استقبال از سفیر کشور مالزی و خانواده های مفقودین و نماینده سازمان امداد ونجات در محل فدراسیون کوهنوردی پلور و  همدردی با ایشان نسبت به ارائه گزارشی از جغرافیای منطقه و عملیات جستجو و نجات اقدام کردیم.

وی بیان کرد: تیم کوهنوردان مالزیایی ۱۲ نفر بودند که هشت نفر موفق به صعود شدند و دو نفر به دلیل شرایط جسمی نتوانستند صعود کنند و دو نفر دیگر که مفقود شدند جسدشان پس از سه روز جستجو در دره بخار پیدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.