فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر از واژگونی تریلر حامل گازوئیل در محور پلدختر خبر داد.

تکرارحادثه برای نفت‌کش‌هادر لرستان/گازوئیل خاک منطقه را آلوده کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ صفر عبدالوند از واژگونی تریلر حامل گازوئیل در محور خرم آباد - پلدختر خبر داد و اظهار داشت: بر اثر واژگونی این تریلر حامل گازوئیل محیط زیست منطقه آلوده شد.

وی گفت: یک دستگاه تریلر کشنده به شماره ۳۷۷ ع ۷۴ ایران ۱۴ به رانندگی «مهرداد محسنی نیا» که از خرم آباد به سمت پلدختر در حرکت بود در حوالی روستای «افرینه» پلدختر واژگون شد.

فرمانده انتظامی پلدختر افزود: واژگونی محموله ۲۴ هزار لیتری گازوئیل موجب آلودگی خاک، زمین های کشاورزی و محیط زیست منطقه شده است.

سرهنگ عبدالوند گفت: تلاش اهالی روستای افرینه برای جلوگیری از ورود مواد نفتی به درون رودخانه کشکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است افزود: کارشناس تصادفات پلیس راه «ملاوی» علت این حادثه رانندگی را سرعت بالا و بی احتیاطی در کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده تریلر اعلام کرد.

بنابر این گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی و سوخت سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.

انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساختهای ارتباطی و جاده ای از سوی دیگر از تردد این تانکرها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن "کاسه چه کنم" در دست گرفته اند.

این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی از محورهای جنوبی لرستان تردد می کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساختهای منطقه است.

وضعیت فعالیت این تانکرها به گونه ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساختهای جاده ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.