سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت تلویحی از مصوبه جدید پارلمان عراق اما نسبت به عملیات ارتش سوریه در حلب ابراز نگرانی و عصبانیت کرده و روسیه را مسئول کشته شدن غیرنظامیان در سوریه دانست.

ابراز عصبانیت آمریکا از عملیات دولت سوریه در حلب/ حمایت تلویحی از مصوبه جدید پارلمان عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره عملیات‌های ارتش سوریه در حلب و پیشروی‌های اخیر ابراز نگرانی کرده و ادعا کرد طی این حملات غیرنظامیان کشته می‌شوند.

کربی طی نشست خبری روزانه با بیان اینکه ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا پیشرفت‌های زیادی علیه داعش بدست آورده اما نیاز به همکاری‌های بیشتر با تمام متحدان دارد تا این دستاوردها را حفظ کند، مدعی شد: «فرصت این را از دست دادیم تا عصبانیت و نگرانی‌های خود را درباره حملات هوایی و محاصره علیه حلب را به روسیه منتقل کنیم.»

وی روسیه را مسئول آنچه که دولت سوریه انجام می‌دهد، معرفی کرد.

سخنگو وزارت خارجه آمریکا مستقیما صحبت‌های یک خبرنگار را که می‌گفت نیروهای دولتی سوریه در حال کمک به مردم حلب هستند، رد کرده و ادعا کرد تنها چیزی که شاهد آن بوده کشته شدن غیرنظامیان در حملات دولتی بوده است.

کربی همچنین افزود وزیر خارجه آمریکا در تلاش است تا راه‌حل سیاسی را پیدا کند که آن با توقف درگیری‌ها آغاز می‌شود و تایید کرد که او امیدوار است بتواند تا قبل از روی کار آمدن دولت بعدی، محاصره حلب را بشکند و این چیزی است که همیشه به فکرش بوده است.

وی درباره تماس‌های تلفنی زیاد میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا گفت این چیزی است که از داخل روسیه می‌آید و غلط است اما اگر چیزی باشد روس‌ها به سرعت بعد از اتمام آن، رسانه‌ای می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت‌های ائتلاف از عملیات ارتش عراق برای آزادسازی «موصل» گفت آمریکا تا زمانی که نخست وزیر «حیدر العبادی» مسئول عملیات باشد، از او حمایت می‌کنیم.

کربی در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از خبرنگاران درخصوص تصویب لایحه پیوستن رسمی سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به نیروهای مسلح این کشور و اینکه گزارشاتی از اقدامات غیرانسانی این نیروها دریافت شده، تاکید کرد چیزی از نقض حقوق بشر توسط الحشد الشعبی نشنیده و تا وقتی که تمام نیروهایی که علیه داعش در عراق عملیات می‌کنند تحت کنترل رهبری العبادی باشند، از آنها حمایت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.