رشت- استاندار گیلان در نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی گیلان گفت : با تشکیل شورای مطالعات راهبردی گیلان و ارمنستان روابط اقتصادی پایدار و منسجم بین دو کشور تشکیل می شود .

روابط گیلان و ارمنستان منسجم تر می شود

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد علی نجفی  در این نشست با اذعان به اینکه در حوزه گردشگری ،  ایجاد زیرساخت هایی جهت توسعه روابط و مراودات نیاز است اظهار کرد: کلیه تصمیمات و اقدامات نظیر حضور گردشگران ایرانی در ارمنستان و بالعکس، راه اندازی پرواز دوطرفه، صادرات در بخش کشاورزی، صنعت، کشاورزی و... در قالب همین شورا سیاست گذاری و برنامه ریزی می شود چون با اقدامات منسجم می توان به اهداف تعیین شده و روابط پایدار اقتصادی رسید.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه  اقتصادی  گیلان و ارمنستان تاکید کر : در مذاکراتی که با سفیر ایران در ارمنستان داشتم مقرر شد تمامی تصمیمات با نگاهی درازمدت و آینده نگر درقالب ایجاد کمیته مشترک گرفته شود .

وی ادامه داد: از حدود یکسال و نیم پیش، جلسات و مذاکراتی با حضور سفرای دو کشور با هم و در زمان و مکان مختلف صورت گرفت و متعاقب این مذاکرات دوطرفه و به دعوت استاندار آرارات و یکی دیگر از استان های آن کشور در سال گذشته هیات هایی برای مذاکره با ارامنه ارمنستان و سرمایه گذاران ایرانی مقیم ارمنستان به آنجا اعزام شد  و در راستای اقدامات صورت گرفته وبا هدف ایجاد توسعه پایدار در استان، دیدار و مذاکراتی با چندین وزیر ارمنستان هم شکل گرفت.

وی با شاره به اهمیت راه اندازی پرواز مستقیم رشت به ایروان با اشاره به اینکه مدت پرواز رشت به ایروان  حدود  ۴۵دقیقه است پیشنهاد  داد پرواز ایروان-رشت-کیش  راه اندازی شود.

دکتر نجفی در خصوص صنعت ابریشم به ترویج نوغانداری و فروش تخم نوغان و نهال به کشور ارمنستان اشاره و اذعان کرد: در این خصوص به نتایج خوبی رسیدیم و در حال اجرایی کردن توافقات هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا  برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی  گفت : ارمنستان در این زمینه  می تواند به عنوان پل ارتباطی میان  گیلان و اتحادیه اورآسیا باشد و  در این خصوص در حوزه صنایع، تولیدات مختلف نظیر لوازم بهداشتی و مصالح و لوازم ساختمانی ،اقلام کشاورزی و صنایع دستی و  نساجی ظرفیت و امکانات لازم در استان موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.