کرج-مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه دو واحد مرغداری در منطقه ملارد استان تهران درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شدند، گفت: این منطقه هم مرز با استان البرز است و به دلیل اینکه ویروس این بیماری از طریق هوا و پرندگان مهاجر منتقل می شود، تدابیر شدید بهداشتی در سطح استان اعمال شده است.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان به مرز البرز رسید/طیور زنده نخرید

به گزارش قدس آنلاین،دکتر علی اصغر شریفی با بیان اینکه در همین زمینه تدابیر شدید بهداشتی به منظور مقابله با این بیماری در دست اقدام است بیان کرد: به همین لحاظ ورود و خروج ماشین های حمل طیور به استان به شدت کنترل می شود تا حتی یک مرغ بدون مجوز وارد استان نشود و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به بیماری، نمونه خون به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی ارسال می شود.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای خودداری از خرید طیور زنده  بیان کرد: در همین راستا هفته گذشته بیش از 100 فروشنده پرنده در شهر کرج جمع آوری شدند.

وی افزود: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهم ترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح بوده و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند  لذا با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا شهروندان ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی، از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و قبل از اطمینان از سلامت آن به صورت جدی خودداری کنند.

وی گفت: در حال حاضر نگرانی از بابت سلامت مرغ و گوشت عرضه شده در واحدهای عرضه مجاز در استان وجود ندارد و کارشناسان این اداره کل با همکاری شهرداری با فروشندگان خرده موجود در سطح شهرستان های استان که اقدام به فروش هر گونه پرنده زنده می کنند، برخورد و آنان را جمع آوری می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.