شاهرود- مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود، از افزایش کرایه حمل و نقل با چراغ سبز سازمان پایانه ها خبر داد و گفت: این اقدام منجر به کاهش صادرات و همچنین ضرر و زیان بسیاری به این واحد تولیدی شده است.

افزایش کرایه راه صادرات سیمان سمنان را سد کرد

به گزارش قدس آنلاین علی‌اصغر گرشاسبی با اشاره به اینکه شرکت سیمان شاهرود به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی استان سمنان در آستانه تعطیلی قرارگرفته است افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و درحالی‌که شعار حفظ تولید و اشتغال از تریبون سمینارها و همایش‌ها به گوش می رسد بزرگترین واحد تولیدی استان در حال تعطیلی است.

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود خاطرنشان کرد: از نیمه دوم آبان ماه به دلیل اعلام غیرقانونی نرخ‌های جدید حمل کالا از سوی انجمن‌های صنفی شرکتهای حمل‌ونقل و رانندگان شهرستان شاهرود و حمایت اداره حمل‌ونقل و پایانه‌ها از این موضوع، قیمت تمام‌شده سیمان خریداری‌شده توسط خریداران افزایش‌یافته و با توجه به کاهش شدید فروش سیمان ناشی از رکود طولانی‌مدت مسکن و ساخت‌وساز، امکان عرضه سیمان بیش از نرخ‌های عرف بازار فراهم نیست.

گرشاسبی عنوان کرد: بر این اساس مشتریان سیمان شاهرود رغبت خود را برای خرید از این واحد تولیدی ازدست‌داده‌اند.

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود افزود: بر اساس مقررات، نرخ کرایه حمل کالا با توافق صاحب کالا و شرکت حمل‌ونقل باید تعیین شود.

گرشاسبی افزود: متأسفانه با چراغ سبز اداره حمل‌ونقل و پایانه‌ها و بدون توجه به وضعیت واحدهای تولیدی از هجدهم آبان ماه گذشته با افزایش ۱۵ درصدی، نرخ‌های جدید کرایه حمل سیمان را اعمال کرده است.

وی بیان کرد: پس‌ازآن شاهد کاهش چشمگیر تحویل و توقف صادرات به ترکمنستان و درنهایت توقف کارخانه سیمان شاهرود هستیم.

گرشاسبی گفت: متأسفانه باوجود مکاتبات و جلسات متعدد، دستور کتبی استاندار سمنان، پیگیری فرمانداری شاهرود و اتاق بازرگانی، این معضل برطرف نشده و معلوم نیست چه  سازمانی باید مانع این اقدام غیرقانونی شده و با افراد خاطی که تعداد آنان نیز معدود است، برخورد کند.

وی تأکید کرد: با این اقدام تحویل کارخانه سیمان شاهرود و حدود پنج هزار و ۵۰۰ سیر کامیون‌ها در ماه تعطیل و عملاً منجر به بیکاری حدود ۲هزار نفر از کارگران و رانندگان شده است.

به گفته وی، با توجه به سهامداری حدود ۱۲ هزار نفر از اهالی شهرستان شاهرود و منطقه در شرکت سیمان شاهرود، این اقدام که منجر به کاهش درآمد این شرکت شده است، اقتصاد منطقه و شهرستان را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.