فرماندار شاهرود با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی شهدای گمنام بسطام با اعتبار ۱۲میلیارد تومان، گفت: این طرح بزرگ مشکل آب شرب ۱۳هزار نفر را در این بخش رفع کرد.

پروژه آبرسانی شهدای گمنام مشکل آب شرب ۱۳هزار نفر را رفع خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا هاشمی بعد از ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح پروژه آبرسانی شهدای گمنام بخش بسطام به میزبانی روستای قلعه نو خرقان، با بیان اینکه افتتاح این طرح به وسیله ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور، واقعه ای مهم برای شهرستان است، ابراز داشت: این طرح با ۹۵کیلومتر خط لوله انتقال می تواند ۲۳ روستا و ۱۳هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: طبق سیاست های ماخوذه در مرکز استان، در بخش بسطام نیز سعی شده تا طرح های آبرسانی به خصوص  در بخش های روستایی از اولویت اعتبارات و پیگیری ها برخوردار شوند که خوشبختانه طرح آبرسانی شهدای گمنام پس از چند سال وقفه، امروز با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

فرماندار شاهرود همچنین گفت: برخورداری ۲۳روستا از آب شرب بهداشتی مسئله ای بسیار مهم است که می تواند رشد و توسعه را در بخش بسطام به خصوص درحوزه جذب سرمایه گذار و اشتغال به همراه داشته باشد.

هاشمی همچنین از مردم خواست تا نسبت به صرفه جویی آب شرب اقدام کنند و تاکید داشت: امروز همه شاهد هستند که قطرات آب در استان خشک سمنان با چه سختی احصاء و به منازل راهی می شود و برای یک پروژه آبرسانی همانطور که امروز همگان شاهد هستند باید میلیارد ها تومان هزینه کنیم لذا کم هزینه ترین راه برای نگهداشت این آب، صرفه جویی است.

وی افزود: امروز صرفه جویی نخستین راه برای تکمیل زنجیره آبرسانی است چرا که خانوار روستایی و شهری می تواند با صرفه جویی، به اندوخته آب شهرستان، استان و کشور کمک کند و این امری در خور توجه و مهم قلمداد می شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه افتتاح پروژه آبرسانی پایان کار نخواهد بود، گفت: افتتاح طرح هایی مانند شهدای گمنام آغاز راهی است که با حمایت و صرفه جویی مردم در جامعه به دستاوردهای بزرگی ختم می شود.

طرح آبرسانی شهدای گمنام بخش بسطام شاهرود بعد از ظهر پنج شنبه از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.