کرمان- وقوع زمین لرزه پنج ریشتری در شهداد در استان کرمان در ظهر پنجشنبه و به دنبال آن وقوع ۹ زمین لرزه دیگر موجب رعب و وحشت مردم این منطقه شد و بسیاری از شهروندان به خیابان ها و حیاط منازل پناه آوردند.

شهداد ۱۰ بار به لرزش درآمد/مردم به چادر های سیار پناه آوردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وقوع زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر مقارن ساعت ۱۲ و ۵۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه ظهر پنجشنبه  شهداد از توابع شهرستان کرمان را به لرزش درآورد و ادامه این لرزش ها موجب شد تا بسیاری از مردم با برپایی چادر در حیاط منزل شب را در فضای باز سپری کنند.

وقوع  نخستین زمین لرزه ظهر پنجشنبه منجر به شکستن برخی شیشه ها و فرو ریختن دیوار های فرسوده در برخی از روستا های هم جوار شهداد شد و لذا بسیاری از مردم  این منطقه  ترجیح دادند تا باقی ساعات شبانه روز را تا پایان یافتن پس لرزه ها در حیاط منازل و یا خیابان سپری کنند.

مدیر کل بحران استانداری کرمان  با بیان اینکه تاکنون ۱۰ پس لرزه در بخش شهداد ثبت شده که بزرگی سه مورد آن بیش از ۳ و کمتر از ۴ ریشتر بوده است افزود: نگرانی مردم منطقه بعد از وقوع زلزله امری طبیعی است.

محسن صالحی کرمانی اظهار کرد: خوشبختانه زمین لرزه پنج ریشتری ظهر امروز در بخش شهداد  هیچ خسارت جانی در بر نداشت.

وی ادامه داد: در روستای چهارفرسنج تعدادی از شیشه های منازل مسکونی شکسته شده  و در روستای سیرچ هم تخریب تعدادی از دیوارهای خشت و گلی را شاهد بودیم.

مدیرکل بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه سیستم آب، برق و مخابرات در اثر زمین لرزه دچار اشکال نشده و به صورت کامل وصل است ادامه داد: تیم های امداد و نجات از شهرستان کرمان و بخش شهداد به مناطق مختلف این بخش اعزام شدند و در حالت آماده باش قرار دارند.

لرزش های متوالی

در حالی روند وقوع پس لرزه ها در شهداد ادامه دارد که بزرگترین آنها ۳.۱ و ۳.۴ ریشتر بوده است.

گفتنی است  در ساعت ۱۲ و ۵۱ دقیقه ظهر امروز بود که زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر شهداد را تکان داد.

در ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه زمین لرزه ای دیگر به بزرگی ۳.۴ ریشتر بار دیگر شهداد را تکان داد.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی ۲.۱ ریشتر در ساعت ۱۳ و سه دقیقه در این منطقه به وقوع پیوست.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پس لرزه ای دیگر به بزرگی ۳.۱ ریشتر در ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد.

زمین لرزه ۲.۹ ریشتری نیز در ساعت ۱۳ و ۲۹ دقیقه شهداد را تکان داد.

همچنین زمین لرزه دیگری به قدرت ۳.۴ ریشتری در ساعت ۱۴ و ۱۳ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین این منطقه را به لرزش درآورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.