گران ترین ستاره های جهان، روز شنبه عصبر در ورزشگاه نوکمپ در ال کلاسیکو به مصاف یکدیگر خواهند رفت و دو غول اسپانیایی، رقمی کدود ۱ میلیارد و ۴۹ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن تیم فعلی شان هزینه کرده اند.

بازیکنان حاضر در ال کلاسیکو چقدر می ارزند؟

در صورتی که بازیکنانی مثل مسی، بوسکتس و واسکز از آکادمی باشگاه‌ها به تیم اصلی منتقل نشده بودند، این رقم بسیار بالاتر می‌رفت. رئال با ۶۱۳ میلیون یورو، هزینه زیادی در چند سال اخیر متحمل شده است. خرید رونالدو، بیل و خامس رودریگس، تقریبا نصف هزینه ها را شامل بوده است. در همین حال، رئال رقمی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون را برای خرید ۱۰ بازیکن نظیر تونی کروس، مودریچ، بنزما، راموس ، په‌په، ایسکو، کواچیچ، موراتا و کوئنترائو کرده است. دیگر بازیکنان نیز بدین شرح هستند: ناواس (۱۰ میلیون)، کارواخال (۶.۵ میلیون)، کاسمیرو (۹ میلیون). بازیکنانی مثل ناچو و واسکز نیز هستند که مستقیما از آکادمی به تیم اضافه شده اند و هزینه ای نداشته اند.

بارسلونا نیز با وجود اینکه بازیکنان بزرگی از لاماسیا تحویل گرفته ولی هزینه های بسیاری در چند سال اخیر متحمل شده است. در کنار مسی که خود نزدیک به ۲۰۰ میلیون یورو ارزش دارد، بازیکنانی نظیر بوسکتس، سرجی روبرتو و آندرس اینیستا از تیم پایه به تیم اصلی اضافه شده اند و هزینه ای نداشته اند. یوردی ماسیپ و رافینیا نیز شرایطی مشابه دارند.

با این حال، بارسا هزینه‌های سنگینی در فصول اخیر متحمل شده است. آنها برای سوارز و نیمار، ۸۱ میلیون و حدود ۸۵ میلیون هزینه کرده اند ولی خریدهای ارزان قیمتی مثل راکیتیچ با ۱۸ میلیون و تراشتگن با ۱۲ میلیون نیز داشته اند. همچنین بازیکنانی مثل توران، ویدال، سیله‌سن، اومتیتی، دینیه، سوارز و آندره گومز نیز با هزینه به تیم اضافه شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.