امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انسان‌های عباد الرحمان خدا دغدغه جاودانی و ابدی دارند، گفت: وقف بارزترین مصداق انفاق است.

وقف بارزترین مصداق انفاق است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی جان‌دلدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته٬ اظهار داشت: عبودیت خدا به معنای برآورده کردن نیاز تمامی موجودات است.

وی با اشاره به صفت‌های عباد الرحمن٬ افزود: نخستین صفت این است که آنانی روی زمین با خضوع و خشوع راه می‌روند که مورد عبد خدا واقع شده باشند، زیرا باید همه نشانه‌های عبودیت در رفتار انسان دیده شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به خاضع و خاشع بودن در مقابل بندگان و در مقابل خدا٬ بیان داشت: انسان‌های اهل بیتوته و شب زنده‌داری هستند که عبودیت خود را به معبود نشان می‌دهند.

دلدار با بیان اینکه انسان‌های عباد الرحمان خدا دغدغه جاودانی و ابدی دارند، اذعان داشت: وقف بارزترین مصداق انفاق است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بندگان خدا اهل انفاق هستند٬ گفت: امام علی(ع)٬ یکی از بزرگترین واقفان دنیا بودند، زیرا مؤمن و موحد به حقایق عالم هستند.

دلدار با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) در مناسبت‌های این هفته خاطر نشان کرد: عدم خیانت در امانت٬ سجود طولانی٬ همسایگان خوبی بودن نماز در عشیره دینی برادران٬ شرکت در تشییع جنازه برادران دینی، رفتن به عیادت برادران و خوش اخلاقی را از توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) بیان کرد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آذر روز جهانی معلولان است٬ بیان داشت: همه ما باید توجه کنیم که بیماری٬ سلامت و معلولیت در دایره ابتلاء و امتحان الهی قرار دارد.

امام جمعه موقت بیرجند دنیا را محل انجام به مسؤولیت و تکلیف دانست و گفت: افرادی که از سلامت بیشتری برخوردار هستند مسؤولیت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

دلدار اضافه کرد: باید توانمندی معلولین را بشناسیم و کشف کنیم، زیرا باید وظایف خود را نسبت به معلولین درست انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر روز دانشجو است٬ افزود: ۱۶ آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار است، همچنین دانشگاه مهد علم و دانشجویان از لایق‌ترین افراد در جامعه هستند.

دلدار با اشاره به بحث برجام٬ بیان داشت: مسؤولین ایران به قول خود عمل کرده ولی مسؤولین آمریکا عهد شکنی کرده و مقرر کردند که تحریم‌ها علیه ایران ادامه داشته باشد، زیرا وظیفه ما را قرآن در مقابل استکبار مشخص کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکایی‌ها با ادامه تحریم‌ها باری دیگر نشان دادند غیرقابل اعتماد هستند.

دلدار با اشاره به اینکه یک عده دنبال از بین رفتن وحدت جامعه هستند٬ تأکید کرد: با این افراد باید برخورد جدی صورت گیرد تا دست به این کار نزنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.