شیراز- امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در مورد فیش‌های حقوقی نجومی تصریح کرد: تاکنون چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس پاسخ مورد قبول و پذیرش مردم در این مورد داده نشده است.

پاسخ مورد قبولی در مورد فیش‌های حقوقی ارائه نشده است/دولت نقد را بپذیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه تمام دولتمردان ما به نقض برجام توسط آمریکا اقرار و اعتراف دارند اظهار داشت: ملت انتظار دارد در این زمینه دولت و دستگاه دیپلماسی ما جواب و برخوردی در حد قد و اندازه جمهوری اسلامی به آمریکا بدهد.

 وی افزود: خود آمریکایی‌ها نیز بر این نقض آشکار معترف شده‌اند اما کبر و غرور آنان موجب شد تا بار دیگر تحریم‌های ۱۰ ساله علیه کشور ما توسط مجالس آمریکا تمدید شود.

خطیب جمعه شیراز در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نقض برجام گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در مسیر یک آزمون بزرگ قرارگرفته که آیا می‌خواهد باز چراغ سبز به آمریکا نشان دهد یا با قاطعیت در برابر دیدگان مردم انقلابی ما پاسخ این رفتار را بدهد.

ایمانی همچنین با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در مورد فیش‌های حقوقی نجومی تصریح کرد: تاکنون چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس پاسخ مورد قبول و پذیرش مردم در این مورد داده نشده است.

وی با اشاره به حوادث و وقایع چند روز اخیر در کشور خاطرنشان کرد: در این روزها شاهد حوادث تلخی بودیم ازجمله بلاتکلیفی چند ۱۰ هزار نفر در مرز مهران در هوای سرد و بدون امکانات که جای این سؤال را دارد چرا در طول یک‌ساله فرصت تمهیدات لازم در این زمینه فراهم نیامده و امکانات رفاهی مانند ایستگاه‌های صلواتی، در نظر گرفته نشده است؟

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین به حادثه قطار مسافربری و به آتش کشیده شدن تعدادی از هم‌وطنان اشاره کرد و افزود: درعین‌حالی که به مردم نسبت به سیستم‌های کامپیوتری دقیق در کنترل قطارها اطمینان داده بودند باز علت این واقعه تلخ را خطای انسانی برشمردند.

امام‌جمعه شیراز در ادامه با اشاره به قطع گاز، برق و آب در استان‌هایی که در آن‌ها برف باریده است ابراز تأسف کرد که چرا در این زمینه‌ها در کشورمان کارهای اساسی و زیربنایی صورت نگرفته و تمهیدات لازم انجام ‌نشده است.

ایمانی بابیان این‌که ما می‌خواهیم دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی سربلند باشند و مردم آن‌ها را در آغوش بگیرند و مدافعشان باشند تصریح کرد: دولت باید نقدهای منصفانه را پذیرا باشد و تحمل کند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و یادآوری این‌که در سال ۱۳۳۲ نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای این‌که مروری بر کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد داشته باشد و آثار کودتا را از میان بردارد، به ایران آمد اما دانشجویان ما در برابر او تظاهرات کردند و با اشاره به شهادت دانشجویان در آن سال و بابیان این‌که نهضت دانشجویی ما ضد استکباری بوده و باید این خصیصه حفظ و نگه‌داری شود، خاطرنشان کرد: نکند که نفوذ آمریکا در دانشگاه‌های ما این خصیصه را بشکند چراکه استعمار امروزه از طریق نفوذ وارد می‌شود و خاصیت نفوذ نیز تغییر ذهن و اندیشه دانشجو است.

وی بابیان این‌که دانشگاه از مراکز عمده‌ای محسوب می‌شود که مورد نفوذ دشمن قرارگرفته است تصریح کرد: عده‌ای وامانده به‌نام‌های مختلف دور یکدیگر جمع می‌شوند و افکار و اندیشه‌های خود را به دانشجویان القا می‌کنند و وای بر روزی که دانشجو سر بر آستان آمریکا بساید که آن روز بدبختی دولت و ملت و کشور خواهد بود.

خطیب جمعه شیراز در ادامه با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و دهه وقف بیان کرد: وقف سنت دیرپایی به‌حساب می‌آید که تمام پیامبران به آن پایبند بوده‌اند و مال و ثروت در سایه وقف پایدار می‌شود و عمر محدود آدمی را دائم می‌کند چراکه صدقه جاریه است.

ایمانی بیان کرد: امروز با فتوای مراجع بزرگ تقلید و توجه به نیازهای مختلف جامعه مسئله وقف و وقف جمعی مطرح است که باید از آن حداکثر بهره را برد.

خطیب جمعه شیراز همچنین با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عملیات پیروزمندانه این نیرو به‌وسیله دلاورمردان آن و منهدم کردن اسکله‌های عراق، اشاره کرد و گفت: با این اقدام عراق تا آخر جنگ دیگر نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده کند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۶۷ نیز نیروی دریایی ما به‌طور مستقیم به مصاف با آمریکا رفت و با استکبار در خلیج‌فارس جنگید.

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به هشتم ماه ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) و با اشاره به حدیثی از یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت تصریح کرد: عبادت تنها به بسیاری خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه به تفکر در آثار ذات لایزال الهی و به مطالعه نشستن است.

ایمانی همچنین بابیان حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) مبنی‌بر این‌که «طمع بردگی همیشگی است» گفت: انسان طمع‌کار همیشه ذلیل است و برای بهره‌جویی از امکانات این‌وآن هر جور ذلت و بردگی را تحمل می‌کند.

وی بابیان این‌که اسلام از راه‌های مختلف با فقر و تنگدستی مقابله می‌کند اظهار داشت: از دیدگاه اسلام مال و ثروت ابزاری برای اداره امور مردم و سر پا نگه‌داشتن زندگی بشر و به تعبیر قرآن فضل الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به این‌که پس از عبادت بزرگ و ادای فریضه الهی سیاسی نماز جمعه پروردگار عالم مردم را به کسب حلال دعوت و آیات مختلف قرآنی و احادیث اهل‌بیت(ع) این دیدگاه را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که رسول خدا(ص) عبادت را ۷۰ جزء برشمرده‌اند و بهترین آن‌ها را کسب روزی حلال دانسته‌اند بیان داشت: سرمایه و کار هردو باید به کار گرفته شود و راکد نماند و در راه تولید و رفاه جامعه از آن‌ها استفاده شود.

خطیب جمعه شیراز وعده داد تا در خطبه آینده در مورد ربا و این‌که جامعه از پول کرایه بگیرد صحبت خواهد کرد و ادامه داد: امروز جامعه به گناه عظیم ربا و کرایه گرفتن و معامله ثروت مبتلا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.