اهواز : استاندار خوزستان صبح شنبه در بازدید از اداره کل استاندارد خوزستان گفت: گونه گیاهی کنوکارپوس به عنوان متهم اصلی در بروز عارضه تنفسی معرفی شد.

گیاه«کنوکارپوس» متهم اصلی در بروز عارضه تنفسی خوزستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین غلامرضا شریعتی با بیان اینکه در جوامع پیشرفته علم و تخصص حاکم است خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع چندان در کشور ما جا نیفتاده است و بعضا دیده می شود افراد در همه زمینه های تخصصی با وجود فقدان دانش کافی اظهارنظر می کنند.  

وی با اشاره به عارضه تنفسی پس از بارش های پاییزی در سال های اخیر در خوزستان عنوان کرد: با وجودی که در شورای سلامت استان با توجه به نظر تخصصی مسئولان و کارشناسان مربوطه گونه گیاهی کنوکارپوس به عنوان متهم اصلی در بروز عارضه تنفسی  معرفی شد باز هم برخی افراد حاضر به پذیرش این موضوع نبودند.

وی ادامه داد: با پافشاری و دستور حاکمیتی و هماهنگی با دستگاه ها موفق شدیم بخشی از پوشش فضای سبز کنوکارپوس را هرس کنیم و خوشبختانه نتیجه این اقدامات کاهش چشمگیر تعداد مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستان ها نسبت به سال های گذشته بود.  

استاندار خوزستان بیان کرد: کاشت گسترده کنوکارپوس در استان بدون بررسی کارشناسی و توجه به اکوسیستم استان نشانه عدم توجه به مساله استاندارد است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شورای استاندارد استان فعال شود تا به موضوعات مربوط به هماهنگی بین دستگاه ها در موضوعات مربوط به استاندارد رسیدگی شود و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.