قدس: مدیرکل گمرک البرز گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات البرز از لحاظ دلاری ۲ و پنج دهم درصد کاهش و واردات نیز ۶۵ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

صادرات البرز کاهش و واردات افزایش داشت

حسین سالاری با اشاره به عملکرد هشت ماهه سال‌جاری گمرک استان و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در بخش صادرات در این مدت بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۰۳  کیلوگرم کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۰۵ دلار معادل با یک میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۴۵۶ هزار ریال از طریق گمرکات استان البرز به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ وزن ۲۰.۶ درصد افزایش در صادرات وجود داشته است، افزود: از نظر ارزش دلاری در صادرات ۲.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته است.

سالاری با اشاره به عمده‌ترین کالاهایی که از گمرکات استان صادر شده است، گفت: این کالاها از قبیل ماکارونی، کولر آبی، رب گوجه فرنگی، ماست، آرد گندم، دوغ، شیر، فرآورده غلات، شامپو، ماشین‌های مخلوط کردن مواد معدنی با قیر است.

وی ادامه داد: این صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، سومالی، انگلستان، آذربایجان، ترکمنستان، کنیا و کویت انجام شده است.

مدیرکل گمرک البرز با اشاره به بخش واردات، اظهار داشت: در بخش واردات نیز مقدار ۳۵ میلیون و ۸۸ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم به ارزش ۲۳۸ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۶۳۷ دلار معادل با ۷ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۲۱ هزار ریال از طریق گمرکات استان ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای وارداتی از لحاظ وزن ۵۱.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته است، افزود: میزان واردات نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش دلاری ۶۵.۲ درصد افزایش را داشته است.

سالاری با اشاره به عمده کالاهای وارداتی، عنوان کرد: این کالاها شامل قطعات منفصله خودرو، چای سیاه، ماشین آلات صنعتی، صابون حمام و دستشویی، مولد گازی و اجزا و قطعات آنتن‌های تصویری است. کالاهای فوق از کشورهای ترکیه، چین، هند، جمهوری کره، آلمان، امارات، فرانسه، لهستان و هلند به این گمرک وارد شده است.

وی با اشاره به بخش قضایی، گفت: در این مدت تعداد ۱۷۰ فقره پرونده در گمرکات استان البرز تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه با سال قبل از نظر ارزش ۲۶۲. ۶ درصد افزایش  را نشان می‌دهد.

سالاری با بیان اینکه گمرکات استان البرز در این مدت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۵۸ هزار ریال کسب در آمد نموده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱.۷۷  درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.