رشت- استاندار گیلان در دیدار با تشکل های مردمی جامعه معلولان گیلان به مناسبت روز جهانی معلولان با بیان اینکه باید ساختار ساختمان‌هایی که در سال‌های گذشته بدون رعایت اصول مناسب سازی معلولان ساخته شده اصلاح گردد گفت : هیچ ساختمان جدیدی از سوی نظام مهندسی بدون رعایت مناسب سازی حقوق معلولان نباید تأیید شود .

هیچ ساختمان جدیدی از سوی نظام مهندسی بدون رعایت حقوق معلولان نباید تأیید شود

به گزارش  قدس آنلاین؛  دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و نیز روز جهانی معلولان بر ضرورت توجه ویژه به این قشر توانمند جامعه تأکید کرد و افزود : کانون‌ها و سمن‌های مردمی به صورت خالصانه و بدون هرگونه چشم داشتی براساس وظیفه‌ی انسانی خود برای رفع بخشی از مشکلات معلولان در حال خدمت‌گزاری هستند.

وی  با بیان اینکه وجود موانع در رفت و آمد معلولان زیبنده استانی همچون گیلان با دارابودن سبقه‌ی تاریخی و فرهنگی بلندمدت نیست، افزود : طی بخشنامه‌ای دستگاه‌ها، فرمانداری ها و شهرداری‌های استان موظف خواهند شد نسبت به رفع موانع و مناسب سازی ساختمان‌ها و مکان‌های پرتردد معلولان اقدام عاجل کنند.

وی بر ضرورت نگاه و اهتمام ویژه مدیریت شهری و روستایی و نظام مهندسی استان به بخش معلولان تأکید و تصریح کرد : گروهی ضمن بازدید میدانی نسبت به راستی آزمایی و کنترل جدی اقدامات صورت گرفته در حوزه معلولان و نیز مناسب سازی ساختمان‌ها واماکن عمومی اقدام کند.

وی گفت : صدا و سیما می‌تواند در تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه درخصوص سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان اقدامات جدی در سال‌های اخیر صورت گرفته افزود : موارد خاصی همچون مدرسه باغچه‌بان که نیازمند اصلاح وضعیت سرمایشی و گرمایشی است باید در اسرع وقت انجام گیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه درخصوص صدور مجوز برای تأسیس دفتر پیشخوان دولت توسط معلولان در مسکن مهر مانعی وجود ندارد افزود : برای ایجاد مدرسه‌ی خاص بیماران اوتیسم استان آمادگی لازم وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به راه‌اندازی پخش اخبار ناشنوایان از طریق شبکه‌ی باران که از درخواست‌های جامعه معلولان استان بود اشاره کرد و گفت : انتظار ما این است تا شرایط لازم برای پخش روزانه‌ی این اخبار از سوی صدا و سیما فراهم شود.

در این جلسه 5 نفر از نمایندگان تشکل های مردمی معلولان به بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه همچنین از تشکلهای مردمی فعال در حوزه معلولان با اهدای لوح تقدیر توسط سوی استاندار گیلان تقدیر شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.