وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد امکان آزادسازی موصل پیش از آغاز به کار رییس جمهور جدید آمریکا وجود دارد.

اشتون کارتر: امکان آزادسازی موصل پیش از آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر – وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اگر چه عملیات آزادسازی موصل از چنگال داعش به سختی در حال پیشرفت است، اما این امکان وجود دارد که پیش از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا به طور رسمی سکان کاخ سفید را به دست بگیرد، این شهر به طور کامل آزاد شود.  

نزدیک به یکصد هزار نیروی امنیتی شامل ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه و حشدالشعبی از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) در عملیات بازپسگیری موصل از دست تروریست‌های داعشی شرکت کرده‌اند. بازپس‌گیری موصل، بزرگترین شهر تحت کنترل داعش گامی مهم برای از میان بردن خلافت خودخوانده این گروه تروریستی است.  

کارتر در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازپس‌گیری موصل پیش از ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه)، زمان آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ، گفت: هرچند عملیات آزادسازی موصل نبردی سخت است؛ اما این امکان وجود دارد و نیروهای امنیتی عراق برای هر اتفاقی در موصل آمادگی دارند.  

به نوشته رویترز، روز جمعه، عناصر تروریستی داعش در چندین نوبت به نیروهای امنیتی عراق در جنوب و غرب موصل حمله کردند؛ اما مقامات عراقی اعلام کردند آنها به پاکسازی مناطق مختلف موصل از تروریست‌ها ادامه خواهند داد. در حال حاضر سه چهارم موصل در چنگال تروریست‌های داعشی قرار دارد.  

کارتر همچنین روز گذشته در یک سخنرانی در کالیفرنیا گفت آمریکا و متحدانش پس از شکست داعش در عراق باید برای کمک در این کشور باقی بمانند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.