وزیر خارجه چین با اشاره به مذاکرات این کشور و قدرت های بزرگ جهانی برای دستیابی به برجام ٬ این توافق را عامل صلح منطقه ای دانست .

وزیر خارجه چین برجام عامل مهمی در ثبات منطقه ای است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرانا؛ چانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین در مصاحبه اختصاصی با روزنامه الانباء کویت٬ با اشاره به همکاری های مشترک جهت دستیابی به توافق هسته ای گفت : چین از راه تعامل با دیگر کشورها در جهت حل و فصل تعدادی از پرونده های منطقه ای از جمله دستیابی به برجام گام برداشته است و به تلاش های خود جهت برقراری هرچه بیشتر امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.
این مقام چینی در گفت و گوی خود همچنین با مهم خواندن نقش دولت روسیه در جهت حل و فصل بحران سوریه گفت : مسکو امروزه گروه های تروریستی را در خاک سوریه هدف قرار می دهد که این گامی رو به جلو است٬ پکن معتقد است که گفت و گو و مذاکره تنها راهکار مناسب برای حل و فصل بحران سوریه است.
معاون وزیر امور خارجه چین افزود: پکن آمادگی دارد تا با همکاری مسکو حمایت های لازم را برای حل و فصل بحران سوریه انجام دهد و البته باید شرایط برای پیشبرد مذاکرات در این زمینه فراهم شود.
مینگ گفت : با فضایی که امروزه در سوریه ایجاد شده است٬ شرایط برای دستیابی به یک راهکار سیاسی فراهم گردیده و رایزنی های مشترک میان آمریکا و روسیه نیز جهت مبارزه و تروریسم ادامه دارد.
این مقام عالی رتبه چینی همچنین در اظهارات خود گریزی به فعالیتهای اقتصادی کشورش زد و گفت : چین امروزه ۱۵ درصد حجم تجارت جهانی را در اختیار دارد و سرمایه گذاری های خارجی مستقیم چین در خارج با رشد ۱۰ درصدی٬ طی سال ۲۰۱۵ از مرز ۱۲۷ میلیارد دلار فراتر رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.