بجنورد-رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه واقفان است و واقفان می توانند تاثیر کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه واقفان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرتی ظهر سه شنبه در همایش یاوران وقف، وقف و رسانه اظهار داشت: یکی از آسیب های اجتماعی که جامعه ما با آن روبه رو بوده،روابط میان جنس مخالف است.

وی افزود: اکنون خانه های استیجاری دانشجویی که نظارتی بر آن نیست یکی از دغدغه ها است.

وی ادامه داد: حتی برخی ساختمان ها محل اقامت دختران و پسران دانشجو شده است که در حال شناسایی این ساختمان ها هستیم و تفکیک آن در دستور کار قرار دارد.

قدرتی اظهار داشت: اگر واقفات، وقف های خود را به تامین خانه های دانشجویی سوق دهند بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه واقفان در نیت خود باید نیازها و ضرورت های روز جامعه را در اولویت قرار دهند گفت:یکی از اولویت دار ترین نیاز جامعه اکنون خانه های دانشجویی است.

قدرتی افزود: یکی از وظایف دستگاه قضا  پیشگیری از وقوع جرم است اما پیشگیری از آسیب ها با دستگیری، بازداشت و زندانی  میسر نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نیازها و اولویت های وقف، جهت دادن این کمک ها به حوزه سلامت و درمان است و اختصاص سرمایه های خیران به این حوزه می تواند جامعه را از کمک های دولت بی نیاز کند و سرمایه هایی که اکنون صرف سلامت می شود می تواند به تولید و اشتغال اختصاص یابد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توجه خیران واققان به خانواده های زندانیان گفت: اکنون دوهزار زندانی در استان وجود دارد که خانواده های آنان با ۱۰هزار نفر جمعیت مغفول مانده اند و چه خوب است وقفهایی برای کمک به این خانواده ها اختصاص یابد.

قدرتی خواستار ایجاد شورایی برای شناسایی و تعیین اولویت ها برای وقف شد و افزود: این اولویت ها باید بر اساس نیاز هر شهرستان و استان مشخص شود.

وی گفت: اگر وقف ها از حالت فردی خارج شده و به صورت تجمیعی باشد و به اموری چون راه اندازی کارخانه ها سوق داده شود بهره بیشتری نصیب مردم می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: امسال ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

صفری با بیان اینکه در استان پنج هزار و ۴۶۴ موقوفه در استان ثبت شده است افزود: ۷۰ درصد این موقوفات به نیت عزاداری امام حسین ع به ثبت رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اکنون نیاز است تا وقف ها با نیاز جامعه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.