گیلان - نشست خبری شهردار رشت روز سه شنبه با اصحاب رسانه در تالار گفتمان شهر واقع در عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد .

تکرار الگوهای غلط هیچ پیشرفتی را عاید ما نمی کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سیدمحمدعلی ثابت قدم در این نشست با اشاره به فقر موجود در رشت و گیلان اظهار کرد: فقر موجود نشان دهنده این است که فکر می‌کنیم اوضاع خیلی خوبی داریم اما این صرفا یک طبل توخالی است و اگر نگاه چندین سال گذشته را داشته باشیم وضع به همین گونه باقی خواهند ماند وبا تکرار الگوهای غلط فقط باید در جا زد و هیچ پیشرفتی عاید ما نمی شود.

وی تصریح کرد : هر دو بخش دولتی و خصوص به شهرداری بدهکاربوده شهرداری درواقع صرفا با دریافت ۱ درصد عوارض از شهروندان  ۱۰۰ درصد هزینه ها را پرداخت میکند.

ثابت قدم به چالش های موجود در زمینه ورود سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: هیچ سرمایه گذاری وقتی اعتماد بین شهروندان موجود نباشد سرمایه گذاری پایدار انجام نخواهد داد.

وی بر نحوه ورود سرمایه گذار در شهر تاکید کرد و گفت: چطور می شود اعتماد یک سرمایه گذار خارجی را برای جذب سرمایه گذاری جلب کرد و این میسر نمی شود تا سطح اجتماعی یک شهر را بالا ببریم.

تعهدات بین المللی در کشور بدون این اصل اتفاق نمی افتد چه برسد بر یک بخش محلی و یک شهر بومی.

وی با بیان اینکه سفره شهر خلاق کم کم در حال پهن شدن است، یادآور شد: باید نقش ها به درستی تعیین شود و اگر صرفا بگوییم ۲۰۰ سال پیش این ها را داشته ایم، کاری از پیش نبرده ایم .

ثابت قدم افزود : اگر اعتماد محلی در کوتاه مدت از بین برود باید آن را بپذیرم تا منافع بزرگتر را در آینده به دست آوریم. برای تغییر باید یک سری مسائل را پذیرفت در غیر اینصورت تغییر تحقق نمی یابد ، پس در مرحله اول باید ذهن ها تغییر کند.

وی تصریح کرد : پس مجبوریم یک دوره گذار را بگذرانیم تا بتوانیم یک سری از موضوعات را به طور اساسی حل کنیم.

اتمام پروژه جمع آوری آب های سطحی

ثابت قدم با اشاره به اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی در رشت اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت یک گردشگر وسط شهر بماند تا او را آب بگیرید. اگر سالی دوجا رو بکنیم همین وضع باقی خواهد ماند و همیشه در حال کندن و پر کردن هستیم  .

وی ادامه داد : امسال هدایت آب های سطحی به اتمام می رسد و دیگر کنده کاری وجود نخواهد داشت و کسی هم نگران فوت و برق گرفتگی در این شهر نخواهد بود.

جرات پذیرفتن واقعیت ها را داشته باشیم

شهردار رشت در خصوص انتقادات وارده به ترافیک رشت اظهار کرد: باید جرائت پذیرفتن واقعیت ها را داشته باشیم، ترافیک می بایست برای حمل و نقل عمومی وجود نداشته نباشد اما در سطح شهر از نظر بنده مهم نیست .

وی تاکید کرد :  اگر شهروندان از وضعیت ترافیک ناراحت هستند ماشین تک سرنشین بیرون نیاورند چه بسا شهروند تک سرنشین باید خسارت زمانی و مالی خود را در این امر متحمل شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.