۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 481011

بر اثر زمین لرزه ای به بزرگی 6 و 4 دهم ریشتر در منطقه آچه اندونزی تاکنون 92 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

زمین لرزه در اندونزی با 92 کشته

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات اندونزی اعلام کردند شمار قربانیان زمین لرزه منطقه آچه به ۹۲ کشته رسید و صدها نفر  زخمی شدند.

مرکز لرزه نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را شش و چهار دهم ریشتر و مرکز آن را ۱۰ کیلومتری شمال شهر رولت  Reuleut در استان آچه اعلام کرد.

اداره هواشناسی و زمین شناسی اندونزی اعلام کرد: این زمین لرزه خطر شکل گیری سونامی را درپی نداشته است.

یک زمین لرزه قوی روز چهارشنبه استان آچه اندونزی را به لرزه در اورد که بر اثر آن دست کم ۹۲نفر کشته شدند و ده ها ساختمان نیز فرو ریخت.

ده ها نفر از روستائیان محلی، نظامیان ارتش و نیروهای پلیس با حضور در شهر کوچک مورودو که به شدت آسیب دیده است در حال کمک به مردم آسیب دیده از زمین لرزه هستند.  این شهر در منطقه پیدیه جایا استان آچه قرار دارد.  

ایوب عباس رئیس اداری این منطقه گفت بر اثر این زمین لرزه صدها نفر مصدوم و بیش از چهل ساختمان اعم از مساجد، مغازه ها و خانه ها با خاک یکسان شدند. این منطقه در هجده کیلومتری کانون زمین لرزه قرار دارد. به گفته وی ۲۵ نفر در این منطقه کشته شده اند. یک مقام بهداشتی منطقه نیز گفت هشت نفر از قربانیان را کودکان تشکیل می دهند.  

مرکز پایش زمین شناسی آمریکا اعلام کرد کانون زمین لرزه شش و چهار دهم ریشتری که در ساعت ۵ و سه دقیقه صبح روز سه شنبه روی داد در عمق ۱۷ کیلومتری زمین و در فاصله ده کیلومتری شمال شهر رولوت در شمال استان آچه قرار داشت. به گفته ایوب عباس، برای جابجایی آوار این کشور به تجهیزات فنی لازم و نیز کمک های اضطراری نیاز دارد.  

به گزارش آسوشیتدپرس از جاکارتا، اندونزی که بزرگترین مجمع الجزایر جهان به شمار می رود به سبب قرار گرفتن در منطقه ای دارای گسل های زیاد در اقیانوس آرام در معرض زمین لرزه های زیادی قرار دارد.  

در دسامبر سال ۲۰۰۴ وقوع زمین لرزه ای بزرگ در جزیره سوماترا باعث ایجاد سونامی شد که کشته شدن ۲۳۰ هزار نفر را در دوازده کشور مختلف در پی داشت. بیش از ۱۶۰ هزار نفر از قربانیان زمین لرزه آن سال به اندونزی مربوط می شود که اکثر آنها نیز به استان آچه این کشور مربوط می شد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.