بجنورد-جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: طی اجرای طرح زمستانه ۱۲۸ اکیپ ثابت و سیار امدادی در جاده های استان مستقر می شوند.

استقرار ۱۰۰ گروه امدادی در جاده های خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سرهنگ احمد قرائی در نشست خبری آغاز طرح زمستانه اظهار داشت: طرح زمستانی در استان از امروز آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه دارد که طی سه ماه اجرای این طرح درمجموع سه هزار و ۱۸۵ دستگاه روز خودرو خدمت رسانی می کنند.

وی تعداد افراد بکارگیری شده در این طرح را ۹هزار و ۵۰۰ نفر روز به‌صورت دائم برشمرد و افزود: تمامی نیروهای پلیس‌راه به‌صورت شبانه‌روزی در قالب ۶ تیم ثابت در ۶ پاسگاه در سه گردنه امین‌الله، اسدلی و جوزک خدمات‌رسانی می‌کنند.

قرائی گفت:۲۰۵خودرو در این طرح وجود دارد که از این مجموع ۷۵خودرو سنگین بوده که در جاده های استان آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود:در حوزه شهری نیز ۲۰ دستگاه گشت فعال ، ۲۷ دستگاه موتور و ۱۰۵ نفر نیرو به‌صورت دائم به‌کارگیری می‌شوند

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در ادامه  گفت: طی سال جاری تا کنون ۲۴ فقره تصادف در استان رخ داده است که منجر به فوت ۲۵ نفر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده کاهش ۱۷درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت است

قرائی ۴۰درصد عدم رعایت حق تقدم،۱۰درصد عدم فاصله طولی و ۸درصد  عدم توجه به جلو را بیشترین دلایل تصادفات درون‌شهری طی سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین بیشترین عوامل تصادفات جاده ای استان را، ۳۲درصد عدم توجه به جلو،۱۰درصد عدم رعایت حق تقدم،۱۶درصد انحراف و تجاوز به چپ،۱۶درصد سرعت غیر مجاز،پنج درصد عدم رعایت فاصله طول عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه بابیان اینکه خراسان شمالی در کاهش تلفات و تصادفات رتبه ۱۴ را در کشور داشته است، اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال جاری ۱۴۵ نفر  بر اثر تصادفات برون‌شهری در استان فوت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و هشتم درصد کاهش داشته است .

محمد حسین علی نیا گفت: بسیاری از تصادفات و واژگونی خودروها در محور بجنورد -جنگل گلستان و اسفراین- سنخواست  اتفاق افتاده که علت آن داشتن شیب شیروانی است که تا حدودی زیادی رفع شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته  باوجود مشکلات و کمبود اعتبار، ۲۸ کیلومتر از محور بجنورد - جنگل گلستان زیر بار ترافیک رفت افزود:در مجموع ۵۵ کیلومتر از این محور به‌صورت چهاربانده در حال بهره‌برداری است.

علی نیا اضافه کرد: تا پایان امسال نیز در صورت تأمین اعتبار و مساعد بودن هوا، ۱۲ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ما در این مراسم شماری از خودروهای گروه‌های شرکت کننده در طرح زمستانی خراسان شمالی با اجرای رژه خودرویی توان خود را به نمایش گذاشتند و در مناطق پیش بینی شده استقرار یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.