قم- آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با انتقاد از تغییر کاربری برخی مساجد برحفظ حریم مساجد تاکید کردند.

باز کردن پای ورزش به مساجد اصلا کار درستی نیست
به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اعضای یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»گفت: اخیراً شنیده‌ام پای برخی کارها مانند ورود ورزش به مساجد به بهانه جذب جوانان باز شده است که این کار اصلاً درست نیست و باید شاَن مساجد در هر شرایطی حفظ شود.

 آیت‌الله علوی گرگانی افزود:حریم مساجد باید حفظ شود مگر در شرایطی که حاکم شرعی تشخیص دهد، مانند اوایل انقلاب که مساجد در اختیار ما نبود و امام دستور استفاده‌های دیگر از آن را صادر کردند.
 
وی بابیان اینکه طبق روایات کسی که در مسجد غیر خدا بگوید مورد نفرین قرار خواهد گرفت، افزود: هیچ‌وقت خانه خدا نباید آن‌چنانی باشد و اگر در کارها به مشکلی برخوردیم باید به قرآن رجوع کنیم چراکه در قرآن همه‌چیز بیان‌شده است.
 
مرجع تقلید شیعیان وجود همه دستورات زندگی انسان در قرآن را از معجزات قرآن دانست و گفت: تمام موارد زندگی در قرآن آمده است ولی فقط باید قرآن فهم باشیم تا بتوانیم بهترین بهره را از آن ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.