مشهد- علی باقرزاده شاعر خراسانی متخلص به «بقا» در سن ۸۷ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

شاعر خراسانی متخلص به «بقا» در گذشت

به گزارش قدس آنلاین، علی باقرزاده شاعر قصیده های «روشن آفتاب»، در واپسین بیت سروده هایش را نا تمام گذاشت و عصر روز پنجشنبه به دیار باقی شتافت.

وی در سال ۱۳۰۸ در مشهد به دنیا آمد و در طول دوران تحصیل و زندگی با استادان و بزرگان بسیار رابطه داشت و در بدو جوانی برای آموختن زبان انگلیسی و عربی و برخی تعلیمات دیگر از حضور حاج آقا عابدزاده، استاد محمدتقی ادیب نیشابوری، حاج شیخ علی اکبر نوغانی و دکتر رسا بهره برد.

استاد باقرزاده نه تنها شاعر که یک خیّر مدرسه ساز، کارآفرین موفق و مدیر نمونه هم بود.

از وی پنج فرزند شامل دو دختر و سه پسر به یادگار مانده است که همگی دارای تحصیلات عالیه هستند.

اشعار وی در جرایدی مانند «یغما»، «وحید»، «مشکوه» و مجله «فرهنگ و آموزش و پرورش» و نیز برخی کتب درسی چاپ و برخی از آنها نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده اند.

همچنین چندین کتاب به نام های «لطیفه ها در باب حاضر جوابی های شاعران»، «تراز یزدی در باب زندگی عبدالوهاب تراز»، «۱۰ مقاله در کتاب سال مشهد»، «چهل حدیث» (ترجمه منظوم چهل حدیث رضوی)، «یاد مادر»، «گزیده اشعار ایشان در کتابی به نام نسیمی»، دیوان شعر «زلال بقا»، «سفر به مسکو» و «سن پترزبورگ» با همکاری دکتر رزم جو، سفر به مسکو و سیر آفاق در باب سفر به کشورهای آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا و کتاب بزم محبت پیرامون مدایح، مراثی و کلمات ائمه اطهار از جمله آثار باقی مانده از ایشان است.

مراسم تشییع پیکر شادروان استاد علی باقرزاده صبح شنبه برگزار می شود و پیکر پاکش در مقبره الشعرا در آرامگاه فردوسی در کنار یاران دیرینش آرام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.