ایرانشهر- وزیر بهداشت با اشاره به رسالت جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه، گفت: ارتقای حوزه بهداشت و درمان نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با وجود همه کمبودها، چشمگیر بوده است.

بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان ارتقای چشمگیری داشته است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی جمعه شب در جریان سفر به ایرانشهر در دیدار با مردم این شهرستان در مسجد "فاطمه الزهرا" اهل سنت ایرانشهر، با اشاره به نزدیکی ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: امروز جهان اسلام درگیر تفرقه و جنگ است و این جنگ‌افروزی که در جاهای مختلف علیه مسلمانان رخ می‌دهد موجب تاسف و ناراحتی همه ما است.

وزیر بهداشت افزود: خدا را شکر می‌کنیم که امروز به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و حضور رهبر معظم انقلاب،  وحدت و همدلی در جای جای ایران اسلامی برقرار است، هر چند بسیاری در داخل و خارج کشور تلاش می کنند تا این امر حساس را خدشه‌دار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب، دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه بوده  و بنای اصلی آن ایجاد عدالت اجتماعی در هر نقطه از این سرزمین پهناور است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: سواحل مکران که بخشی از آن در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده، از جایگاه ویژه‌ای در منطقه برخوردار است و در صورت توجه و بهره‌برداری مناسب از آن، موجب توسعه و پیشرفت آینده ایران اسلامی به خصوص منطقه بلوچستان می‌شود.

وزیر بهداشت از ارتقای حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: ارتقای حوزه بهداشت و درمان نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با وجود همه کمبودها چشمگیر بوده است.

وی افزود: امروز امکان ارتقای سطح دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه وجود دارد اما نیازمند زیرساخت‌هایی است که در این راستا نیاز است مردم منطقه و به ویژه خیرین سلامت بومی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تا این امر قبل از پایان دولت یازدهم محقق شود.

وی در پاسخ به درخواست مردم ایرانشهر در زمینه ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ایرانشهر، گفت: از نظر ما این امر مشکلی ندارد اما زمانی محقق می‌شود که در سازمان برنامه و بودجه ردیف و اعتبار مورد نظر برای ساخت و راه‌اندازی آن تخصیص یابد.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد افزایش سهمیه دانشجویان پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، بیان کرد: با ارتقای سطح دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه، سهمیه لازم برای آموزش دانشجویان رشته‌های تخصصی پزشکی و غیرپزشکی در این شهرستان افزایش می‌یابد و اولویت ما در جذب دانشجو در این دانشگاه با بومیان منطقه است.

وزیر بهداشت در ادامه سفر به ایرانشهر با علمای تشییع و تسنن جنوب سیستان و بلوچستان دیدار کرد. قاضی‌زاده هاشمی در این نشست صمیمی با اشاره به نقش مهم امام(ره) و انقلاب در برقراری وحدت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را برای همدلی و وحدت ایجاد کرد و امروز ولی فقیه به عنوان فصل الخطاب و فردی که از جانب همه اقشار مردم ایران مورد پذیرش است به یک محور وحدت تبدیل شده است.

وی افزود: کشورهای همسایه و منطقه ما حکومت اسلامی دارند اما عدم برخورداری از ولایت فقیه در این کشورها مشکلات زیادی درون آنها ایجاد کرده و جای خالی یک رهبر که به عنوان محور همبستگی آنها محسوب شود، به وضوح دیده می‌شود؛‌ لذا همه ما باید این موهبت الهی را قدر بدانیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همگرایی و هم‌افزایی که در بین مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد و دوری آنها از نزاع، درگیری و اختلاف جای خوشحالی بسیار دارد و این وحدت مثال‌زدنی که امروز در این استان مشاهده می‌شود بی‌شک دنبال کردن سنت و راه رسول الله(ص) است.

وی گفت: علمای تشییع و تسنن ستون‌های پیکر اسلام ناب محمدی(ص) هستند و در صورت ایفای نقش مناسب می‌توانند کمک زیادی به پیشرفت ایران اسلامی بکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.