معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام امور معیشتی خانواده‌های شهدا شامل غیرشاغل، لشکری و کشوری به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار می‌شود.

تمام امور معیشتی خانواده شهدا به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از باشگاه خبرنگران جوان، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: با توجه به اینکه اعلام نهایی احراز شهدا و جانبازان به وسیله بنیاد باید انجام شود، در نتیجه براساس قانون هیچ دستگاهی قبل از اعلام توسط بنیاد، حق ندارد عنوان شهید را به کسی دهد.

وی با اشاره به اینکه امور معیشتی جانبازان شاغل در دستگاه های مختلف مربوط به سازمان مربوطه است، ادامه داد: تمام امور معیشتی مربوط به خانواده‌های شهدا شامل غیرشاغل، لشکری و کشوری به بنیاد واگذار می شود و تنها امور درمانی، مستمری و حقوق آن ها بر عهده دستگاه مربوطه مانند نیرو انتظامی و غیره است، ولی از سایر خدمات از جمله مسکن و اشتغال نیز بهره مند خواهند شد.

ایزدی درباره شهدای محیط‌بان افزود: براساس بند ۱۴ ماده ۳ آئین نامه احراز مصادیق شهید و ایثارگری، تنها محیط بانانی که در درگیری با متجاوزان، اشرار و دشمن کشته می شوند، در حکم شهید پذیرفته خواهند شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: محیط بانانی که بر اثر تصادف کشته شده و یا در هنگام خدمت فوت می کنند، تحت پوشش دستگاه های محل خدمت خود قرار می گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.