تبریز- معاون رئیس جمهور گفت: تک نرخی شدن ارز جزو سیاست های دولت بوده و قطعا در اولین زمانی که امکان اجرا فراهم شود به طوری که آثار سوء اقتصادی دیگری نداشته باشد با توجه به اینکه جزو سیاست های ارزی دولت است ان شاءالله اجرا خواهیم کرد.

ارز تک نرخی می شود/ آخرین جزئیات پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدباقر نوبخت ظهر شنبه در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از روند اجرایی پروژه در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص روند اجرایی پروژه آزاد راه تبریز- مرند - بازرگان، اظهار داشت: هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجان شرقی در سازمان برنامه و بودجه کشور نشستی با مسئولین راه و شهرسازی برگزار شد و امیدواریم با دستوراتی که صادر شد این طرح را که برای ما بسیار مهم است به زودی اجرا کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم حضور پیمانکاران خارجی طرح آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان، گفت: با توجه به قطعه بندی شدن پروژه پیمان کاران جایگزین وجود دارد و قطعا با نظارت و پیگیری ها استاندار به صورت مجدانه پیگیری می شود.

نوبخت ادامه داد: ازجمله پروژه هایی که استاندار آذربایجان شرقی مستمرا در ارتباطاطی که با دولت تحت نظر دارند همین بزرگراه تبریز- مرند – بازرگان بوده و با اراده ای که در نمایندگی عالی دولت در استان وجود دارد ان شاءالله شما بزودی شاهد اجرایی شدن ان خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور، در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت طرح ها و پروژه های ۵ نیروگاه برق توسط سرمایه گذاران ترک، بیان کرد: همچنان از نظر ما با توجه به مصوبه ای که شورای اقتصاد دارد باید بحث های تامین خوراک و  منابع تامین گاز  حل و فصل شود، چون که جزو مصوبات دولت بوده، ان شاءالله اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص سوال دیگری مبنی بر اینکه اخباری در خصوص آزادی مقصران حادثه قطار تبریز –مشهد، گفت: این خبر برای دیروز بوده و تکذیب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در خصوص سوال دیگر خبرنگاران در مورد تک نرخی شدن ارز و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: تک نرخی شدن ارز جزو سیاست های دولت بوده و قطعا در اولین زمانی که امکان اجرا فراهم شود به طوری که آثار سوء اقتصادی دیگری نداشته باشد با توجه به اینکه جزو سیاست های ارزی دولت است ان شاءالله اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص تبدیل واحد پول به تومان و تاثیرات آن در جامعه، بیان کرد: با توجه به قانون بانک مرکزی که در حال حاضر لایحه آن در دولت در حال بررسی است یکی از موادی که تعیین می کرد واحد پول چه باشد همین وضع موجود بود که تومان و ریال داریم و هر تومان ۱۰ ریال است درآن تعریف شده، منتها به جای اینکه با اعداد و ارقام سر و کار داشته باشیم، در محاسبات و گزارشاتمان همان اعداد و واحدی که مردم در خرید و فروش ها لحاظ میکنند یعنی تومان، را ترجیح دادیم.

نوبخت تاکید کرد: این طرح به صورت پیشنهادی به عنوان یک لایحه به مجلس ارایه شده و در مجلس باید تصویب بشود و معتقدیم اتفاق خاصی نمی افتد و کار مردم  راحت تر می شود.

وی اضافه کرد: در مسایل روزمره و در معاملات روزمره مردم همه چیز را به صورت تومان حساب می کنند اما وقتی میخواهیم بنویسیم به ریال است و این بزرگ بودن اعداد هم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، علی القائده برای سهولت مبادلات این اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در ادامه در خصوص تخصیص بودجه های عمرانی استانی، گفت: در سال ۱۳۹۵ بودجه عمرانی استانی و به عبارتی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان است که ما در مرداد ماه ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد یعنی ۵۰ درصد را تخصیص دادیم که ۲۵۰۰ میلیارد به صورت اسناد و یکهزار میلیارد تومان به صورت ریالی بود و مصمم هستیم با توجه به گشایش هایی که میسر شد تا پایان سال اعتبارات عمرانی را تکمیل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.