مشهد- کتاب زندگی سرباز شهید محسن کاشانی و شهید ۱۲ ساله، ناهید اسدی از شهدای انقلاب اسلامی مشهد، در پاییز سال آینده از سوی انتشارات «بوی شهر بهشت» روانه بازار می‌شود.

زندگی شهیدان«کاشانی» و«اسدی» شهدای انقلاب اسلامی در مشهد کتاب می شود

سعید تشکری نویسنده کتاب زندگی این دو شهید به قدس آنلاین گفت: متأسفانه ما در عرصه ادبیات انقلاب دچار ضعف فراوان هستیم، ادبیات انقلاب ادبیاتی است که شهید شده و به علت بروز جنگ تحمیلی و شکل‌گیری ادبیات دفاع مقدس کمتر به آن توجه شده است.

وی اظهارداشت: این در حالی است که توجه به ادبیات انقلاب مقدمه و اصل ورود به ادبیات دفاع مقدس است و توجه به این دوره تاریخی روایت ما از دوران پس از انقلاب را روشن‌تر و ملموس‌تر خواهد ساخت.

وی با اشاره به داستان زندگی سرباز شهید محسن کاشانی خاطرنشان کرد: شهید کاشانی در جریان‌سازی فرار سربازها از سربازخانه‌ها نقش مؤثری داشت. این شهید در حقیقت یک قهرمان جریان‌ساز بود که با کشتن فرمانده‌اش و پیوستنش به مردم انقلابی روند فرار سربازان از سربازخانه‌ها را در مشهد به نحوی کلید زد یا شاید سرعت و شدت بخشید.

وی در خصوص داستان زندگی شهید اسدی نیز گفت: زندگی این دختر ۱۲ ساله مملو از شور و شعور است. این دختر بچه،  تنها النگوی طلای خود را به منزل مرجع تقلیدش می‌برد تا خرج انقلاب و تفکر انقلابی‌اش شود؛ باور چنین شعورمندی از یک دختربچه ۱۲ ساله بخصوص در قیاس با شرایط امروز جامعه مایه‌ شگفتی است.

تشکری با اشاره به اینکه مشهد، شهدای زیادی در جریان انقلاب اسلامی تقدیم کرده است؛ بیان کرد: مخاطبان ما تشنه شنیدن از تاریخ و هویت شهر و دیارشان هستند و من این موضوع را پس از انتشار کتاب «مفتون و فیروزه» که کتابی است دو جلدی مربوط به انقلاب اسلامی در مشهد؛ درک کردم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.