زاهدان- مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سند گردشگری استان بر اساس اسناد بالادستی طرح ملی گردشگری کشور در سال ۸۵ و همین طور طرح جامع گردشگری استان با توجه به ظرفیت های حوزه های مختلف تهیه شده است.

 اقامتگاه های بوم گردی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مشتاق گوهری در نشست استان مقصد گردشگری اظهار داشت: بخش عمده اعتبارات مربوط به حوزه سرمایه گذاری است و اختصاص اعتبار به حوزه های صنایع دستی و تبلیغات نیاز به رایزنی دارد.

وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، پروژه هایی را با توجه به تقسیم استان به ۳ ناحیه تمدنی در ۵ محور اصلی گردشگری شامل راههای مواصلاتی روستاها و مناطق شهری هدف، جاذبه ها و مزیت های گردشگری مختلف تعریف کرده است.

مشتاق گوهری تصریح کرد: سند گردشگری استان بر اساس اسناد بالادستی طرح ملی گردشگری کشور در سال ۸۵ و همین طور طرح جامع گردشگری استان با توجه به ظرفیت های حوزه های مختلف تهیه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی همکار در این سند مشخص و پیش نویس آن جهت نظرخواهی به دستگاههای همکار ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی ، بخشی در قالب اعتبارات پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است و بخشی هم در روستاهای هدف مانند تمین و قلعه نو در قالب تجمیع واحدهای مسکونی موجود و یا تجهیز و احداث سرویس های بهداشتی با صندوق کار آفرینی امید تفاهمنامه منعقد شده است.

مشتاق گوهری اظهار داشت: با هدف دسترسی آسان گردشگران به صنایع دستی در پنج شهرستان استان ۵ فروشگاه در قالب مزایده یا قرارداد ۵ ساله زیر نظر سازمان به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی ادامه داد: در شهرهای زاهدان ، سراوان و ایرانشهر بازارچه های صنایع دستی راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.