مسؤول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای توسط دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر اساسنامه برگزاری این دوره‌ها در وزارت بهداشت تصویب شده است و در آینده نزدیک به منظور اجرایی شدن در دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

اساسنامه برگزاری دوره‌های "کوتاه‌مدت حرفه‌ای" به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر مسیح صبوری با اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه تاکنون وزارت بهداشت و علوم برنامه مشخص، مدون و تعریف‌شده‌ای برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای در برخی از رشته‌ها در نظر نگرفته بود و این دوره‌ها اگرچه توسط برخی از موسسات به صورت پراکنده ارائه می‌شد، اما چارچوب و قوانین مشخصی نداشتند.

وی در ادامه از برنامه وزارت بهداشت برای نظام‌مند کردن دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مجوز این دوره‌ها از طریق ستاد و هیات امنای وزارت بهداشت صادر شده است تا این دوره ها در قالب گواهینامه برای رشته‌های مختلف برگزار شود بطوریکه برگزاری این دوره‌ها در این وزارتخانه به صورت مدون تعریف شده است.

مسوول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت گفت: همانطور که اشاره شد در حال حاضر این دوره‌ها توسط موسسات مختلفی برگزار می‌شود اما گواهی صادر شده از این موسسات در هیچ مرکزی تایید نمی‌شود. براساس برنامه وزارت بهداشت این گواهی‌ها قابل تایید است و دوره‌های حرفه‌ای در چارچوب اصول مشخص قرار می‌گیرد.

به گفته دکتر صبوری، دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای برای کلیه رشته‌های وزارت بهداشت نظیر پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن بتوانند دوره‌هایی را به صورت کوتاه‌مدت آموزش ببینند با هدف بهبود کیفیت کار برگزار خواهد شد.

مسوول کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر طراحی و اساسنامه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای در وزارت بهداشت آماده شده و در آینده نزدیک به منظور شروع کار به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. بر این اساس هر دانشگاهی با توجه به توانمندی خود می‌تواند این دوره‌ها را برگزار کند.

دکتر صبوری افزود: زمان برگزاری این دوره‌ها در رشته‌های مختلف متفاوت است یعنی از چند ماه شروع می‌شود و ممکن است تا یک سال نیز به طول انجامد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تخصصی شدن امور یکی از اصلی‌ترین فواید برگزاری این دوره‌ها است. مثلاً در حال حاضر عده‌ای در رشته‌های پرستاری عمومی تحصیل کرده‌اند اما در گروه‌های بیماری‌های گوارشی کار تخصصی انجام می‌دهند. این افراد می‌توانند دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای را به منظور تخصصی شدن کار خود در رشته مورد نظر بگذرانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.