مشهد- رئیس سازمان بهزیستی گفت: پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله پرخطر در سطح کشور مستقر شده اند تا با اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی خانواده ها را از خطرات سوءمصرف مواد مخدر مطلع کنند.

تیم های اجتماع محور در محلات پر خطر مستقر شدند/افزایش آگاهی آسیب ها را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار اظهار کرد: برنامه سازمان بهزیستی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش آگاهی و دانش افراد جامعه در راستای کاهش مصرف مواد مخدر و تعداد مبتلایان به اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی ابراز کرد: در کشور ما از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶ نفر خودکشی می کنند که این مساله به عنوان یک آسیب اجتماعی در جامعه مورد توجه است.

وی افزود: با همکاری قوه قضائیه سامانه کاهش طلاق در کشور ابداع شد و زوجهای جوان پیش از هرگونه اقدامی برای طلاق از طریق این سامانه به مشاوران سازمان بهزیستی معرفی می شوند.

وی همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهره مندی ۱۰ میلیون نفر از دفترچه های بیمه سلامت را اقدامی مثبت در گسترش عدالت اجتماعی توصیف و بیان کرد: با اجرای این طرح دارندگان دفترچه های بیمه روستایی و شهری به ترتیب پنج و ۱۰ درصد از هزینه های درمان خود را پرداخت می کنند.

اجرای ۲۰ طرح ملی در محلات ناکارآمد سبزوار

در ادامه این جلسه فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: ظرف دو سال اخیر ۲۰ طرح ملی در پنج سکونتگاه و محله ناکار آمد شهری سبزوار اجرا شده است.

احمد برادران افزود: ۱۱۹ برنامه اقدام در محلات و سکونتگاههای غیررسمی سبزوار طراحی شد که ۱۵ برنامه آن توسط اداره بهزیستی سبزوار اجرا می شود.

وی ادامه داد: ساخت مدرسه، اجرای طرحهای اجتماعی و فرهنگی، مجتمع های بهزیستی، پایگاه سلامت، خانه محله و پایگاههای اجتماعی از جمله این طرحها و برنامه ها است.

فرماندار سبزوار بیان کرد: اجرای طرحهای بازآفرینی، بهره گیری از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد، مشارکت اهالی محله و هماهنگی سازمانها در کنترل معضلات اجتماعی موثر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.