بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش استان بیش از دو میلیارد تومان به شرکت گاز بدهی دارد که باید با انعقاد تفاهم نامه و به صورت اقساط پرداخت شود.

بدهی آموزش وپرورش به شرکت های خدمات رسان قسط بندی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی صبح یک شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه نمی توان از شرکت های خدمات رسان انتظار داشت که پیگیر دریافت مطالبات خود نباشند اظهار داشت: آموزش و پرورش برای پرداخت این بدهی ها باید با شرکت ها قرار داد و تفاهم نامه منعقد و اعلام کند طی چه زمانی می تواند بدهی های خود را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: اکنون که قرار است مبلغی اعتبار به آموزش وپرورش تزریق شود، بخشی از این بدهی ها به شرکت های خدمات رسان پرداخت و مابقی نیز به صورت اقساط پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپروش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش دو میلیارد و ۵۷۹ میلیارد تومان بابت برق، آب و گاز به شرکت های خدمات رسان استان بدهکار است و بخش عمده از این رقم مربوط به شرگت گاز است.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: ۳۰۰ میلیون تومان از بدهی دو و نیم میلیارد تومانی مربوط به سازمان و ادارت آموزش و  پرورش و دو میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان مربوط به آموزشگاه ها است.

وی افزود: این در حالی است که سرانه منظور شده برای دو هزار آموزشگاه استان طی امسال تنها ۶۰۰ میلیون تومان است و آموزش و پرورش با وجود تخصیص این اعتبار در پرداخت این بدهی ها با مشکل روبه رو است.

وی با بیان اینکه قطع خدمات شرکت ها، هیچ توجیهی ندارد اظهار داشت: شرکت های خدمات هر از چند گاهی با اخطار قطع آب و برق و گاز، تن ما را می لرزانند و ما را می ترسانند.

رحیمی افزود: شرکت ها با قطع کردن خدمات خود به پول و مطالبه خود نمی رسند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپروش خراسان شمالی با اشاره به پایین بودن سرانه دانش آموزان شبانه روزی استان گفت: اگر پولی دست ما را می گیرد ترجیح می دهیم این اعتبار صرف تعذیه و تامین خوراک دانش آموزان خوابگاهی شود.

وی افزود: امسال به ازای هر دانش آموز شبانه روزی، تنها ۸۱ هزار تومان سرانه به آموزش و پرورش استان تزریق شده است و این رقم بسیار ناچیز است.

رئیس اداره مشارکت های آموزش وپروش خراسان شمالی نیز در این نشست به استقبال رو به رشد خانواده ها از تحصیل در آموزشگاه های هیئت امنایی اشاره کرد و گفت: در این استان ۷۲۱ کلاس درس در ۷۶ آموزشگاه به صورت هیئت امنایی است که ۲۰ هزار و ۴۲۷ دانش آموز، معادل ۱۲.۵ دانش آموزان استان در این آموزشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

مهدی هادی پور اظهار داشت: در این سال ها استقبال خانواده از تحصیل فرزندان در این مدارس افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.