کرج- عالم برجسته هندی با اشاره به اینکه اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از موارد باعث رفتار از موضع ضعف دشمنان شده است، گفت: در مورد فاجعه منا تنها کشوری که توانست ابدان زائران خود را تحویل بگیرد ایران بود و دیگر کشورها در مورد جانباختگان خود کاری انجام ندادند.

اقتدار رهبر ایران در مورد فاجعه منا باعث برخورد از موضع ضعف عربستان شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد زین العابدین ظهر یکشنبه در مراسم گرامیدشت آغاز هفته وحدت در دادگستری البرز با اشاره به تاریخ استعمار در هند و تشریح شرایط حاکم بر این شبه قاره، اظهار کرد: با وجود استثمار این کشور کهن، ولی مردم با صبر و متانت سعی کردند کشور خود را بسازند و به لطف این پیشرفت‌ها اکنون جزو کشورهای پیشرو در بیشتر حوزه‌ها است.

این عالم برجسته هندی گفت: همه جهان اسلام، ایران را به عنوان الگو می‌شناسد و کشورهای مظلوم در آفریقا و شبه قاره هند، تشنه معارف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با تبیین حب امام حسین(ع) در بین مردم هند، اضافه کرد: این علاقه و شناخت به میزانی است که حتی ماهاتما گاندی با وجود اینکه مسلمان نبود، به عنوان رهبر خیزش ضد استعماری در هند گفت که امام حسین(ع) را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته است.

حجت الاسلام زین العابدین احترام و حب امام حسین (ع) را در کشورش همه‌گیر عنوان کرد و گفت: عاشورا بر اساس قانون اساسی هند تعطیل رسمی است و در ایام عاشورا با وجود اعتقادات مختلفی که در سرزمین هزار ادیان وجود دارد، تمامی معابد تبدیل به حسینیه شده و مسلمان و غیرمسلمان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.