دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: بیش از یک هزار سازمان مردم نهاد (سمن) در کشور به شکل تخصصی در زمینه حمایت از کودکان و استیفای حقوق آنان فعالیت می کنند.

بیش از یک هزار سمن در کشور برای حمایت از کودکان فعالیت می کنند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، مظفر الوندی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در زنجان افزود: اکنون براساس آمارهای رسمی حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر ۱۸ سال هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین کشور درحوزه کودکان، تابع کنفوانسیون حقوق کودک است، ادامه داد: در سال های گذشته با تشکیل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، یک نهاد رسمی متشکل از ۱۶ وزارتخانه و سازمان دولتی و با عضویت نمایندگان سمن ها، قوه قضاییه، ناظران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کانون وکلا، حوزه علمیه شکل گرفت که به تمامی ابعاد حقوق کودک در کشور توجه دارد.
الوندی با بیان اینکه یکی از وظایف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ارائه گزارش های ادواری پنج ساله از ارتقای حقوق کودکان در کشور به سازمان ملل متحد است، اظهار کرد: تاکنون دراین رابطه چهارگزارش از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به سازمان ملل ارسال شده است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به اذعان گزارش های بین المللی و مراجع رصد کننده فعالیت های حوزه کودکان، ایران درزمینه تامین و ارتقای حقوق کودکان و داشتن ایده و مدل در این خصوص، درمنطقه خاورمیانه جزء کشورهای برتر است.
الوندی افزود:این بدان معنا نیست که درکشور گرفتاری های کمی در حوزه مسائل کودکان داریم، بلکه پیرامون آسیب های اجتماعی، اعتیاد، برخی تبعیضات جنسیتی و آموزشی در تعدادی از مناطق کشور، با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه درشاخص های سلامت کودکان، ایران جزء کشورهای برتر است، خاطرنشان کرد:در زمینه آموزش رسمی هم اکنون حدود ۹۸ درصد کودکان در کشور تحت پوشش هستند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به دلیل نبود یک مرکز و فرآیند جمع آوری اطلاعات، آمار دقیقی از کودکان خیایانی در کشور نداریم، با این حال کودکان خیابانی در کشور وجود دارند و باید برای حل این مشکل همه نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.