معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا گفت: مبارزه با جرایم جنایی نقش مهمی در ارتقاء امنیت در جامعه دارد.

پلیس به دنبال ترمیم نقاط ضعف در مبارزه با جرایم جنایی

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، سرهنگ آریا حاجی زاده با اشاره به برگزاری همایش یک روزه روسای ادارات جنایی سراسر کشور، افزود: در این همایش وضعیت جرایم جنایی در پلیس آگاهی از ابتدای سال تا کنون مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش رو درحوزه جرایم جنایی نیز در این همایش مورد بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد، افزود: یکی از اهداف ما از برگزاری این برنامه هم پوشانی استان های همجوار و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین آنها بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: برگزاری این همایش رسیدن به خط مشی و راهبرد پلیس آگاهی کشور در بخش کشف جرایم جنایی برابر دستورالعمل های ابلاغی ناجا است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با جرایم خشن اذعان داشت: بر طرف کردن ضعف و تقویت نقاط قوت در حوزه جرایم جشن از اهداف دیگر ما از برگزاری این همایش است.

سرهنگ حاجی زاده محورهای همایش را آشنایی با فناوری های جدید کشف در عرصه تشخیص هویت، پزشکی قانونی و پلیس علمی عنوان کرد و گفت: رئیس تالار تشریحی - آزمایشگاهی پزشکی قانونی نیز نکات حائز اهمیت پزشکی قانونی در کشف جرم را همراه با تشریح آن در معرض نمایش همگان قرار خواهد داد.  

وی حساس ترین و اثر گذارترین حوزه ای که ارتقاء آن باعث تامین امنیت در جامعه می شود را جرایم جنایی دانست و افزود: در برنامه های مختلف این همایش سعی شد که مدیران با فناوری روز مرتبط باجرائم جنایی آشنایی کامل پیدا کنند.

حاجی زاده اظهار داشت: از برنامه های مهم و ویژه این همایش که مورد استقبال روسای جنایی قرار گرفت دعوت از"حسین اصغر زاده"رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک تهران بود که ضمن بیان خاطرات جذاب که همراه با انتقال تجربیات بود به بایسته های حقوقی در پیگیری پرونده های جنایی و همچنین برخورد پلیس در صحنه جرم ایراد سخنرانی کرد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: تشریح نقش آزمایشگاه شیمی در کشف جرم توسط کارشناس مربوطه از دیگر برنامه ارائه شده در این همایش بود.

وی افزود: همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی استانهای سراسر کشور در حالی برگزار شد که سگ های جسد یاب و زنده یاب به صورت عملی جهت آشنایی کلیه روسا در ماموریت های آنها به نمایش گذاشته شدند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: این همایش به منظور ابلاغ تدابیر جدید، تعامل با حوزه قضائی، آشنایی باتجهیزات جدید و پیشرفت های علمی و استفاده از آنها در پرونده ها و همچنین آشنایی با تجهیزات آزمایشگاه فیزیک، شیمی و جنایی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.