مدیرکل ادیان ومذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اتحاد میان شیعه وسنی راه اصلی مقابله با افراط‌ گرایی‌ است و هر اقدامی در راستای تضعیف وحدت شیعه وسنی، بازی در پازل دشمن است.

اتحاد میان شیعه و سنی راه اصلی مقابله با افراط‌ گرایی‌ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان؛ حجت‌الاسلام احمد حاتمیان گفت: خطری که اکنون وحدت دنیای اسلام را تهدید می‌کند، رویکرد کاهش وحدت اسلامی و افزایش اختلافات قومی توسط جبهه معارض است که در برخی جوامع بویژه در استان های مرزی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان تنها راه موفقیت و پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام را حفظ وحدت دانست و تصریح کرد: علمای دینی با شناسایی عناصر دشمن و تبیین ارزش‌های اسلامی، ریشه‌های وحدت را درکشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان بگسترانند چرا که توسعه پایدار با وحدت و دانایی‌محوری در جامعه میسر می‌شود.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه پیامبر (ص) روش‌های جامعه را اصلاح و به‌عنوان کلید وحدت از آن استفاده کرد، افزود: پیامبر (ص) سرآغاز بیداری اسلامی است. ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم (ص) برای بشریت مایهٔ رحمت است، آن‌ حضرت راه رسیدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگی سالم و مطابق فطرت را به او آموخت، ایشان به انسان‌ها آموخت که چگونه خودشان را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) در مقابل تعصبات جاهلی ایستاد و از آرمان‌های اسلام دفاع کرد و دشمنان اسلام تاکنون تلاش زیادی برای ایجاد فرقه‌گرایی، جنگ‌های داخلی و عملیات‌های انتحاری در ایران داشته‌اند، آنچه دشمنان را در این زمینه ناکام کرده وحدت مردم است.

وی درباره نگاه قرآن به امت اسلامی اظهارداشت: ازنگاه قرآن، امت اسلامی یک امت واحد است و تمام اندیشه‌های گوناگون در سایه اسلام قرارگرفته است و وجه مشترک آنها اعتراف به توحید خداوند و رسالت پیامبر (ص) است.

حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه جامعه اسلامی با پدیده‌ای به نام افراط‌گرایی رو به‌ رو است، گفت: افراطی‌گرایی و پدیده تکفیر اتصال جامعه اسلامی را از بین می‌برد و این پدیده از گذشته در جامعه اسلامی وجود داشت و یکی ازعوامل ایجاد این پدیده برداشت اشتباه از اسلام است.

وی با بیان اینکه اندیشه تکفیری از واژه‌های مقدس دین اسلام برداشت‌های نادرست انجام می‌دهد، گفت: تکفیری‌ها به بهانه مبارزه با خرافه پرستی و شرک در دین اقدام به مقابله با دیگران می‌کنند و بسیاری از تکفیری‌ها از جایگاه شیعیان درمجامع بین المللی ناخرسند هستند.

وی وحدت را از اصول مسلم سیاسی و اعتقادی مسلمانان دانست و افزود: شیعه و سنی وظیفه‌ دارند با شناخت کامل جریان افراط‌گرای تکفیری به مقابله با آن بپردازند و اجازه ندهند آن‌ها با نگرش تند و خشن خود امت اسلامی را دچار تفرقه و اختلاف کنند . دشمنان نظام تاکنون نقشه‌های زیادی برای ایجاد اختلال در وحدت مردم به‌ ویژه در مناطق مرزی کشور اجرا کرده‌اند ولی بصیرت مردم این نقشه‌ها را خنثی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.