مشهد-رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی گفت: مشهدی‌ها از علاقه‌مندان جدی تئاتر وهنرهای نمایشی هستند، تئاتر مشهد خصوصی است، نه دولتی و بسیاری از راه تئاتر زندگی می‌کنند.

مشهدی‌ها از علاقه‌مندان جدی تئاتر وهنرهای نمایشی هستند/تاتر مشهد خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین سیدجواد اشکذری اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ میلیون تومان از مطالبات اهالی تئاتر را پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای اقتصاد تئاتر برنامه ریزی انجام داده و در بین اهالی تئاتر اعتمادسازی کرده‌ایم، افزود: هرچه تئاتر رشد کند، باندبازی هم گسترش پیدا می‌کند، ولی ما به گروه‌های نمایشی بها می‌دهیم و دنبال باندبازی نیستیم.

رئیس انجمن تئاتر خراسان رضوی از اجرای همزمان آثار برگزیده استانی در ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: تا اول دی ماه کارهای برگزیده معرفی خواهد شد و سه کار تئاتری هم از تهران میهمان جشنواره تئاتر فجر در مشهد خواهند بود.

وی پیش بینی کرد، احتمالاً جشنواره تئاتر فجر از یکم تا ۱۲ بهمن۹۵ در مشهد به اجرا درآید.

اشکذری از تأسیس کتابخانه تخصصی تئاتر و سامانه تخصصی برای شناسایی گروه‌های تئاتری سخن گفت و افزود: چاپ چهار نمایشنامه برگزیده دوره گذشته و امسال در دستور کار انجمن قرار دارد و با تغییر شکل ظاهری ورودی منتهی به تئاتر شهر و نصب تندیس‌های شهید مسعود سهیلی از اهالی تئاتر وابراهیم اصغرزاده از سینما و همچنین انتشار بروشور و لوح فشرده برای معرفی ۱۰۰ سال تئاتر در یک نگاه، انجمن نمایش را به صورت مؤسسه به ثبت خواهیم رسانید.

وی با تأکید بر اینکه سالن‌های تئاتر شهر مشهد در اختیار انجمن نمایش قرار دارد، گفت: بچه‌های تئاتر ذایقه تماشاگر تئاتر را پیدا کرده‌اند، باید همه نوع تئاتر داشته باشیم، تئاتر روشنفکری هم وجود دارد، تئاتر حمایتش را از مردم می‌گیرد و بینش تماشاگر تئاتر رشد کرده است.

وی با اعلام اینکه پنج نمایش در حال اجراست و نمایش «تومار» هم تا روز سه شنبه تمدید شده است، از اجرای نمایش «شراره» در مشهد خبر داد و افزود: رضا صابری در مشهد تئاتری را بر صحنه می‌برد و نمایش «بی خبران» هم اوایل دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی از جلسات تخصصی و هنری با نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و در این باره اظهار داشت: مشکلات و برنامه‌های پیش رو با حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در میان گذاشته شد و بحث اقتصاد در تئاتر و آثار ارایه شده در خارج از کشور و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد انجمن‌های تئاتر در شهرستان‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره تئاتر استانی رشد ۴۰ درصدی داشته‌ایم، گفت: در نظر داریم با برنامه تجلیل از چهره‌های ماندگار تئاتر؛ زمینه را برای اتاق فکر با پیشکسوتان ایجاد کرده و  امید داریم در جشنواره فجر پنج اثر تئاتری از خراسان رضوی داشته باشیم و جشن موفقیت را برگزار نماییم.

اشکذری از احیای تئاتر خیابانی هم سخن گفت و افزود: دفتر تئاتر خیابانی را تأسیس می‌کنیم تا در آینده برای حضور در جشنواره آمادگی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده در گروه‌های الف، ب و ج داریم، بر لزوم حداقل پنج گروه نمایشی ثبت شده برای هر شهرستان برای ورود به جشنواره‌ها تأکید کرد وافزود: پنج رئیس قبلی انجمن تئاتر انتصابی بوده‌اند و اکنون به عنوان مسؤول انتخابی به دنبال استقلال انجمن نمایش در استان هستیم.

در ۲۸ شهرستان گروه‌های نمایشی شناسایی شده‌اند و در نیشابور چهار گروه ثبتی وجود دارد و بقیه شهرهایی که دفتر کار نمایش دارند، باید با تشکیل پنج گروه ثبتی نمایشی به انجمن نمایش آن شهر تبدیل شوند.

وی از خصوصی سازی سالن‌های نمایش هم سخن به میان آورد و اداره این سالن‌ها را در اختیار انجمن نمایش دانست و با اشاره به تئاترهای اجرا شده در جشنواره‌های کودک و نوجوان رضوی، جشنواره تئاتر معلولان در اصفهان، جشنواره کودک و نوجوان همدان و اجرای نمایش «خروس» در جشنواره روسیه و دریافت چهار جایزه از این جشنواره، تئاتر مشهد را اعتباری برای تئاتر کشور دانست و افزود: مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، تئاتر خراسان را الگو معرفی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.