گناباد-شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی به دلیل وقوع حوادث متعدد نقش ناجی رانندگان مصدوم را در میانه محور مشهد- بیرجند ایفا می کند اما متاسفانه این شهرستان از داشتن متخصص مغز و اعصاب سال ها است که محروم بوده و کمتر پزشکی حاضر به خدمت دایم در این شهرستان می شود و حادثه دیدگان نیز در میانه راه جان خود را بابت این کمبود از دست می دهند.

گناباد از کمبود متخصص رنج می برد/اینجا کمتر پزشکی ماندگار می شود

به گزارش قدس آنلاین، نبود متخصص مغز و اعصاب یکی از مشکلاتی است که نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره داشته و می گوید: شماری از مردم و مصدومان حوادث جاده‌ای طی دو سال اخیر به دلیل نبود جراح مغز و اعصاب در گناباد، در مسیر انتقال به مشهد جان خود را از دست داده‌اند.

حمید بنایی بیان می کند: کمبود امکانات پزشکی و نبود متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی مانند جراحی مغز و اعصاب بر ماندگاری مردم تاثیر گذاشته و سبب افزایش مهاجرت شده است.

جراح مغز و اعصاب نداریم

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گناباد نیز در این رابطه گفت: با توجه به سوانح متعدد جاده ای و درصد زیاد آمار آسیب‌های سر و دستگاه عصبی به مصدومان در سوانح، حضور جراح و متخصص مغز و اعصاب یکی از ضرورت‌ها در بیمارستان‌های این منطقه به شمار می‌رود.

دکتر جواد باذلی افزود: برخی از مصدومان تصادف‌ها به دلیل آسیب دیدن دستگاه عصبی و سر باید در سریع‌ترین زمان ممکن مورد عمل جراحی قرار بگیرند، ولی به دلیل نبود جراح مغز و اعصاب ناچار به انتقال آنان به مشهد هستیم.

هیچ دکتری حاضر به خدمت نمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نیز گفت: ثبات پزشکان متخصص و فوق تخصص در گرایش‌های مختلف مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های این دانشگاه است.

دکتر احمدی افزود: ثابت نبودن حضور نیروهای فوق تخصص در برخی بخش‌ها از جمله جراحی مغز و اعصاب یکی از مشکلات مهم این بخش در منطقه جنوب خراسان رضوی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پزشکان فوق تخصص غیر بومی در قالب طرح موظفی وزارت بهداشت مبنی بر لزوم خدمت در مناطق محروم مدت دو سال در گناباد خدمت می‌کنند و پس از آن به مناطق خود باز می‌گردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: با وجود پیگیری این دانشگاه و تأکید معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر لزوم حضور یک متخصص و جراح مغز و اعصاب در گناباد، ولی این فرد حاضر به انجام طرح خدمت خود در این منطقه نشد.

وی افزود: پیگیری‌ها برای جذب متخصص در این رشته پزشکی تاکنون به سرانجام نرسیده و همچنان پس از دو سال بیمارستان‌های گناباد با وجود داشتن امکانات و تجهیزات فوق تخصصی از نداشتن متخصص و جراح در این بخش رنج می‌برد.

دکتر احمدی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده، یک جراح و متخصص مغز و اعصاب دیگر تنها برای ۱۰ روز در هر ماه حاضر به حضور در گناباد شد، اما درخواست وی با توجه به ضروت اقامت دایم مورد موافقت قرار نگرفت.

وی گفت: بیشتر متخصصان رشته‌های پزشکی در گناباد حضور دارند و در سال جدید دو متخصص و فوق تخصص گوارش و نوزادان به مجموع پزشکان این منطقه اضافه می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.