"روسیا الیوم" به نقل از یک منبع موثق، بخشی از متن پیشنهادی برای توافق روسیه و آمریکا در مورد خروج گروه های مسلح از شرق حلب را منتشر کرد.

طرح پیشنهادی روسیه و آمریکا برای خروج گروه های مسلح از شرق حلب

به گزارش "قدس آنلاین"؛ "روسیا الیوم" به نقل از یک منبع موثق، بخشی از متن پیشنهادی برای توافق روسیه و آمریکا در مورد خروج گروه های مسلح از شرق حلب را منتشر کرد.

در این متن تصریح شده است که به خاطر کاهش سطح خشونت، ورود کمک های انسان دوستانه و جلوگیری از تخریب زیرساخت های شهری، روسیه و آمریکا، اقدامات ذیل را جهت تحقق ثبات در این منطقه از شهر حلب، انجام خواهند داد:

روسیه و آمریکا با همکاری دولت سوریه و گروه های مخالف مسلح، برای تعیین شبنه آتی(دهم دسامبر جاری) به عنوان تاریخ آغاز خروج عناصر مسلح از بخش شرقی حلب، تلاش خواهند کرد.

براساس این توافق، امنیت تمامی عناصر مسلح و غیرنظامیانی که قصد خروج از شهر را دارند، تضمین خواهد شد و دولت سوریه و متحدان آن ضمانت خواهند داد که عناصر مسلح و یا غیرنظامیان از گذرگاه های اختصاص داده شده با امنیت کامل خارج شوند و هیچ یک از آنها تحت بازداشت و یا آزار و اذیت قرار نخواهند گرفت.

گذرگاه های امن جدیدی برای این منظور در شرق حلب ایجاد خواهد شد و تمام شرایط خروج به عناصر مسلح و غیرنظامیان اطلاع داده خواهد شد.

براساس این متن، با نمایندگان سازمان ملل و شرکای آنها، برای مشارکتشان در فرآیند نظارت بر اجرای توافقات، مشورت خواهد شد.

پیش از آغاز عملیات خروج، سرکرده های گروه های مخالف مسلح، اقدامات ذیل را انجام خواهند داد:

آمادگی خروج خود از شرق حلب را یا به صورت علنی یا به واسطه آمریکا و روسیه اعلام خواهند کرد و مشخصا، آمریکا و روسیه را در جریان مناطقی که برای خروج خود از آن استفاده خواهند کرد، قرار خواهند داد.

نیروهای دولت سوریه و عناصر گروه های مسلح، از روز شنبه، جنگ در شهر حلب را متوقف خواهند کرد.

تمام عناصر مسلح، طی ۴۸ ساعت، بدون سلاح های سنگین خود، از طریق گذرگاه های مشخص شده، شرق حلب را به سمت اماکن مشخص شده ترک خواهند کرد و غیرنظامیانی که به ترک حلب تمایل دارند، می توانند از گذرگاه های مشخص شده، به هرجایی که می خواهند بروند.

عناصر تروریستی جبهه النصره، با سلاح های سبک خود، می توانند تنها به سمت ادلب حرکت کنند.

چنانچه لازم باشد، با هماهنگی سازمان ملل، آمریکا و روسیه، توافق آتش بس تمدید خواهد شد.

پس از پایان خروج عناصر مسلح از شرق حلب، تمامی گروه ها، آمادگی خود برای آتش بس و از سرگیری مذاکرات را اعلام خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.