اراک- قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه مجلس در حال تدوین برنامه ششم توسعه کشور است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بهسازی و نوسازی صنایع را از اولویت های خود در این برنامه اعلام کرده است

بهسازی و نوسازی صنایع از اولویت های برنامه ششم است

به گزارش قدس آنلاین، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی با اشاره به اینکه اکثر صنایع کشور از تجهیزات قدیمی استفاده می کنند گفت: نوسازی صنایع از جمله برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است

رحمانی نوسازی و بازسازی صنایع کشور را یکی از اولویت های وزارتخانه در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: هر چند دولت تا کنون منابع مالی مناسبی را برای نوسازی صنایع نداشته است ولی در تلاش هستیم با گشایش هایی که ایجاد شده و فروش نفت بتوانیم بخشی از صنایع را نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه عموما صنایع فرسوده هستند دارای مصرف انرژی بالا همراه با آلودگی هستند و تولیدات این واحدها قابل رقابت با سایر تولیدات کنندگان خارجی نیست. قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت بیان کرد: برای اینکه طرح نوسازی صنایع را به نحو مطلوبی انجام دهیم برخی از واحدها شناسایی شده اند.

رحمانی بیان کرد: البته در تلاش هستیم منابعی که از برنامه هدفمند کردن یارانه ها به وزارتخانه اختصاص داده می شود را در زمینه نوسازی و بازسازی صنایع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه صنعت کشور فعال هستند در یک بخش مهم و یک کار مقدس و با ارزش اشتغالزا حضور دارند اظهار کرد: باید از آنان حمایت شود تا بتواند مشکلات و موانع را برداشته و به اشتغال و فعالیت ادامه دهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به وضعیت ارائه تسهیلات رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات مالی که دولت با آن روبه رو بوده است تاکنون ۱۷هزار و ۸۲۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور، ۱۲هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

رحمانی اظهار کرد: البته برای اینکه بتوان شاهد آثار بیشتر رونق تولید باشیم باید حمایت های بیشتری از صنایع صورت گیرد.

وی به طرح آمایش صنعت در کشور هم اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر منطقه ای از کشور دارای شرایط مناسبی در یکی از بخش های صنعتی است در تلاش هستیم بر اساس آمایش سرزمینی اولویت های رشته های صنعتی را مشخص کنیم و تا کنون ۱۲ صنعت را مشخص کرده ایم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.