سنندج- دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نداریم اما بنده معتقد هستم چیزی به نام منافع ملی داریم که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم که کشور را پیشرفت بدهیم.

باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کواکبیان شامگاه دوشنبه در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه کردستان با تبریک ماه مولود و هفته وحدت اظهار داشت: همیشه یکی از اهداف مهم قدرت‌های بزرگ، ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این استراتژی دراز مدت آنها بوده که هیچ‌وقت از آن دست نمی‌کشند و هم‌اکنون شکل‌گیری گروه‌های داعش، تکفیری و طالبان در راستای همین اهداف است.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم مباحثی که اعلام می‌کنیم در راستای وحدت باشد و با افرادی که در بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد می‌کنند برخورد شود چون وقتی قدرت مسلمانان در کنار هم باشد بسیار کارساز می‌شود و برای قدرت‌های جهانی منافات و ضدیت دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اهداف هفته وحدت تصریح کرد: ما باید اختلافات جزئی و فرعی خود را کنار بگذاریم و روی اهداف و استراتژی مشترک برای دسترسی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها قدم برداریم و هفته وحدت این نیست که شیعه و یا سنی مبانی خود را کنار بگذارند اما باید به مبانی مشترک تکیه کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی و استکباری برای ضربه زدن اهل شیعه و سنی برنامه‌ریزی می‌کنند گفت: باید با هر جریانی که در بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کند مقابله و برخورد شود و اگر با وحدت در کنار هم باشیم جای پایی برای گروه‌های داعش و تکفیری نمی‌ماند.

کواکبیان افزود: استان کردستان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث حفظ وحدت است و مردم کردستانی قبل از اینکه خود را یک کُرد بدانند خود را یک مسلمان و ایرانی می‌دانند و ایرانی و مسلمان بودن را به مذهب خود ترجیح می‌دهند.

وی اظهار کرد: استان کردستان شهیدان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که یاد و خاطره همه آنها را گرامی می‌داریم و رشادت‌های این شهیدان برای ما مهم است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: جریان اصلاح‌طلبی در کشور جریانی است که با اصل انقلاب شروع شده و نباید فکر کنیم این جریان مربوط به انتخابات سال ۷۶ است و می‌توان گفت که این نقطه اوج آن بوده است. اساساً معتقدیم اگر نابسامانی‌هایی در کشور وجود دارد باید از طریق اصلاح، نابسامانی‌ها کشور را به سامان برسانیم و مفهوم اصلاح طلبی هم همین است.

وی گفت: اگر قرار باشد باز هم انقلاب بکنیم که نمی‌توانیم چون ما یک بار انقلاب کردیم و قرار است نابسامانی‌ها را سامان ببخشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح ناملایمات و نابسامانی‌های جامعه باید یکی از اصول مهم اصولگرایان است، چون یک اصولگرای واقعی هم نمی‌تواند در برابر این‌ها بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به معیشت و اقتصاد مردم گفت: بحث معیشت، اقتصاد مردم، ایجاد اشتغال و بحث رونق اقتصادی بسیار مهم است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم و کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاحات یک راهبرد اساسی دراز مدت است که می‌خواهیم در چارچوب نظام اصلاحات ایجاد شود و نظام را دوست داریم و باید در چارچوب این نظام اصلاح و کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌ها و انحرافات حل شود.

وی گفت: اصلاحات و اصلاح‌طلبی منحصر به یک شخص خاص، حزب و جریان خاص نیست و هر کسی که اصلاحات را در کشور پیگیری کند دست آن را می‌بوسیم.

کواکبیان افزود: با برآمدن و رفتن دولت‌ها و انتخاب یک اشخاص اصلاحات به زمین نمی‌ماند و اصلاحات پروژه نیست بلکه یک پروسه بوده و تداوم دارد و باید تداوم داشته باشد و با انقلاب فرق می‌کند.

وی اظهار کرد: «خواسته مردم» مبنای اصلاح‌طلبی است و اگر مردم حرفی را زدند همه ما باید از آن تبعیت کنیم و باید مردم حرف اول و آخر را در نظام جمهوری اسلامی بزنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مطالبات مردم حرف نخست را در اصلاحات می‌زند گفت: به نظر بنده در چار چوب نظام بودن، پروسه دیدن و در جریان خاص نبودن یکی از مهم‌ترین مبانی پیش‌رو در اصلاحات این است که از بالا به پائین نیست و مردم حرف اول و آخر را می‌زنند.

وی گفت: ما بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم اما بلاخره ۶ کشور هستند که الان یکی از آنها نقض کرد و اگر آمریکا این کار را هم بکند ما هم مقابله می‌کنیم. ما باید برای مقابله با آمریکا برنامه و استراتژی داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نداریم اما بنده معتقد هستم چیزی به نام منافع ملی داریم که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم که کشور را پیشرفت بدهیم.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد از نامه‌های مراجعین ما در تهران درخواست اشتغال دارند که باید برای چگونگی ایجاد اشتغال فکر کنیم و اگر اشتغال نباشد مفاسد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود که نیاز به یک فکر اساسی دارد.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان درباره برجام که دستاوردی نداشته است گفت: شما باید حقوق بین‌الملل را توجه کنید چون در این حقوق ماده ۴۲ فصل ۷ منشور سازمان ملل بیان شده که اگر شورای امنیت قطعنامه‌ای برای یک کشور صادر کرد و آن کشور به آن قطعنامه عمل نکرد شورای امنیت می‌تواند از طریق نظامی وارد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من برجام در حد خود پیش رفته و اگر برجام هیچ دستاوردی هم نداشت اما جلو قطعنامه ماده ۴۲ فصل هفتم را گرفت و این بزرگ‌ترین دستاورد آن بوده است؛ وقتی برجام شد همه فهمیدند ما داریم از حق هسته‌ای خودمان دفاع می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.