فیلم رنگ خدا ساخته مجید مجیدی به عنوان فیلم برتر و طرح موفق محمد موسوی در حوزه اشتغال زایی معلولان در بخش کارآفرین موفق کنگره بین المللی 'دنیای بدون محدودیت' در استانبول انتخاب و تقدیر شد.

تقدیر از دو ایرانی در کنگره بین المللی 'دنیای بدون محدودیت' در استانبول

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا،  مراسم اعطای جوایز کنگره بین المللی بدون محدودیت دوشنبه شب در استانبول با حضور محمد موذن اوغلو وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه، لقمان چارجی شهردار منطقه باغجیلار استانبول، بختیار اسدزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول، سیدمحمد موسوی کارآفرین نمونه کشورمان و جمعی گسترده از معلولان و مسئولان در مجموعه رفاهی معلولان شهرداری باغجیلار استانبول برگزار شد.
محمد موذن اوُغلو وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه در این مراسم گفت: امروز همه ما در مراسم اهدای جوایز به کسانی هستیم که مشکلات معلولان را با ما به اشتراک گذاشته اند.
وی بیان کرد: امروزه متاسفانه ده ها و حتی صدها انسان در جنگها قتل عام و یا معلول می شوند و این وظیفه رهبران سیاسی جهان هست که نگاهی خاص به مشکلات معلولان این جنگ ها داشته باشند.
وی ادامه داد: امروزه بزرگترین مشکل دنیا رقابت در فروش سلاح بیشتر، جنگ و درگیری و آشوب بیشتر است و متاسفانه در این بین معلولان بیشترین آسیب را می بینند.
وی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت ترکیه به افزایش استخدام معلولان از سال ۲۰۰۲ تا به امروز گفت: در سال ۲۰۰۲ ما موفق به استخدام ۵۷۰۰ معلول به عنوان کارمند دولت شدیم که خوشبختانه این رقم امروز به ۵۰ هزار نفر رسیده است.
عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آنکارا بیان کرد: به همت وابستگی فرهنگی کشورمان و همکاری های مشترک انجام شده با کانون معلولان ترکیه، شهرداری باغجیلار استانبول، دانشگاه استانبول، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه، نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف این کنگره بین المللی شرکت کردند که در دو بخش 'کار آفرینی' و 'فیلم' توانستند نایل به کسب مقام و دریافت تندیس افتخار شوند.
وابسته فرهنگی ایران در استانبول گفت: در این مراسم از سیدمحمد موسوی به عنوان کارآفرین نمونه در حوزه اشتغال افراد داری معلولیت تجلیل و تقدیر شده و تندیس افتخار به وی اعطا شد.
در بخش فیلم های برتر این کنگره نیز از میان تعداد آثار رسیده فیلم رنگ خدا به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان فیلم برتر انتخاب شد که عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی کشورمان به نمایندگی از این هنرمند ایرانی تندیس آن را دریافت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.