رشت-نخستین همایش پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر ۲۴ و۲۵آذر ماه سال جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان با هدف هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر و حوزه آن برگزار می گردد.

همایش ملی پدافند غیرعامل در گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزرخاطرنشان کرد: برگزاری این همایش نشان دهنده آن است که گیلان استانی پیشتاز در حوزه ی اقدام و عمل و اقدامات علمی و ابتکاری در این بخش است.

محمد احمدی پور با اشاره به اینکه توجه به مباحث پدافند غیرعامل باید به صورت بلند مدت باشد اظهار داشت : باید از ظرفیت و فرصت پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی در استان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه در مسیر دستیابی به اهداف پدافند غیر عامل، کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات بسیار مهم است افزود: در کاهش آسیب پذیری ناشی از بلایای طبیعی و یا تهاجمات بالقوه و بالفعل دشمن، نقش ژئوپلیتیکی و راهبردی سواحل شمالی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه این همایش با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می شود خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت در سطوح مختلف مدیران، دانشگاهیان، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و نهادهای اثرگذار نسبت به موضوع پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر را از اهداف مهم برگزاری این همایش است.

وی اظهار داشت: تشویق نخبگان به انجام تحقیقات در حوزه‌های مرتبط، شناخت وضعیت، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌ گسترش فضای علمی و تحقیقاتی پدافند غیر عامل در کشور از دیگر اهداف برجسته ی این همایش ملی است.

وی توجه به اقتصاد دریا محور، حوزه گردشگری و اکوتوریسم، حمل و نقل دریایی و الزامات پدافندی با رویکرد پدافند غیر عامل را از محورهای این همایش عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.