شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعدیل نیروی کارخانه برفاب یک تصمیم اشتباه بود و این روند نباید ادامه پیدا کند، باید مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود.

تعدیل نیروی کارخانه برفاب یک تصمیم اشتباه بود/ این روند نباید ادامه پیدا کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر سه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: قطع حامل‌های انرژی کارخانه‌ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به کارخانه وارد کند و اگر قرار است حامل انرژی کارخانه‌ای قطع شود باید از قبل به آن واحد تذکر داده شود.

سلیمانی دشتکی افزود: طی سه سال گذشته فعالیت‌های عمرانی استان پیشرفت های زیادی داشته که باعث افزایش ۱۰ درصدی نرخ مشارکت شده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته، ۳۸ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است با این وجود باز شاهد بیکاری در بین جوانان هستیم و استان ما بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی با اشاره به تعدیل نیروی کارخانه برفاب خاطرنشان کرد: با تصمیم‌گیری‌های عجولانه نباید تعدیل نیرو کرد چرا که با این تصمیم‌گیری ها تعداد زیادی بیکار می شوند و اخراج کارگران راهی جهت برقراری تراز درآمد و هزینه های کارخانه نیست.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با تشکیل کمیته راهبردی، مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط، استفاده از نظرات مدیران ارشد استان و انجام کار تحقیقاتی راهکاری اندیشیده و به آن عمل کنند تا مشکل مرتفع شود.

وی در ادامه گفت : تعدیل نیروی کارخانه برفاب یک تصمیم اشتباه بود و این روند نباید ادامه پیدا کند، باید مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود، هرچند کارخانه خصوصی می باشد اما دولت از آن حمایت می کند و عملکرد باید به گونه‌ای باشد که تبعاتی به دنبال نداشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه باید به کارخانه‌ها در مناطق توسعه نیافته به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر کمک شود، افزود: امروزه بیش از هر چیز به حمایت از تولید نیاز داریم بنابراین دستگاه‌های اجرایی موظفند هرکجا کارخانه‌ای مشکل پیدا کرد با تمام توان برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

حسین ایزدی معاون کارخانه برفاب شهرکرد در پایان گفت: کارگرانی که اخراج شدند به بیمه معرفی می‌شوند و با طرح هایی که جهت توسعه‌ انجام می شود، برخی از این نیروها مجددا مشغول به کار می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.