بردسکن- طرح «یاد بود شهدا، افتخار محله و آبروی محله» برای اولین بار به همت سپاه پاسداران شهرستان بردسکن با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در منزل شهید حسن امام بخش در انابد بردسکن برگزار شد.

نخستین طرح «افتخار محله و آبروی محله» در انابد بردسکن اجرا شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بردسکن فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در خراسان شمالی مطالب با ارزشی بیان فرمودند که برخی سعی می کنند آرمان های والای شهیدان را پنهان کنند و دفاع مقدس را در سطح جنگ های معمولی دنیا و آرمان آنها را در حد به عقب راندن دشمن متجاوز تلقین کنند.

سرهنگ پاسدار علی محبی افزود : امروز هدف جنگ نرم دشمن و توطئه های دشمن که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان عنوان داشتند این است که مردم را از عرصۀ جهاد و مقاومت دور و مردم را نسبت به آرمانهای شهدا بی تفاوت کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات وسیعی که دشمنان انقلاب میلیاردها دلار خرج  می کنند با این هدف است که ملتی را که با ایستادگی و مقاومت خود توانسته است قدرت های جهانی و سلطه های بزرگ را در بسیاری از خواست های خودشان ناکام بگذارند، مأیوس و از صحنه خارج کنند.

وی یادآورشد : مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرمودند : "در چنین شرایطی آن چیزی که می تواند ملت را سراپا نگه دارد و در آنها شوق و طراوت به وجود آورد یاد شهدا است و مسأله تکریم وبر پایی کنگره های شهدا که برای این عزیزان برگزار می شود خیلی مهم و با ارزش است.

وی خاطر نشان کرد : در سال جاری سپاه پاسداران تصمیم گرفته است برنامه هایی را با نام «یاد بود شهدا، افتخار محله و آبروی محله» برگزار کند و شاید در هر کوچه از شهرهای بزرگ یک یا دو خانوادۀ شهید باشند که همسایگان خبر ندارند .

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن عنوان کرد: شهرستان بردسکن هم اولین برنامۀ یادبود شهید، تحت عنوان «افتخار محله آبروی محله» را به یاد بود شهید حسن امام بخش در بیت شهید گرانقدر برگزار کرده است.

وی افزود: هدف ما هم این است که این برنامه را به خصوص در مراکز بخش و مرکز شهرستان گسترش دهیم و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست .

دراین مراسم سرهنگ محمد طارم یکی از یادگاران دوران ۸ سال دفاع مقدس به بیان خاطرات و ایثارگری و رشادت های رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و اجرای طرح  افتخار محله ، آبروی محله را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و آشنایی بیشتر همسایگان با شهدا و خانواده آنها را مهم توصیف کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.