دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در واکنش به عدم دریافت مجوز دیدار با تیم ترامپ، اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد هزینه بسیار سنگینی برای موفقیت آمریکا در خاورمیانه پرداخته بنابراین بیشتر درباره عواقب تصمیماتش فکر کند.

پاکستان برای موفقیت آمریکا در خاورمیانه، هزینه‌های سنگینی پرداخته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «طارق فاطمی» دستیار ویژه «نوازشریف» نخست وزیر پاکستان که با هدف دیدار با تیم ترامپ که پنجم دسامبر به واشنگتن سفر کرده بود، علیرغم ملاقات با بسیاری از مسئولان دولت کنونی آمریکا، تا کنون به هدف اصلی سفرش دست نیافته است.

وی افزود: علاقمند به ارتباط و ملاقات با تیم ترامپ هستیم زیرا منطقه به این ارتباط نیاز دارد. اطمینان داریم که در زمینه مبارزه با تروریسم نظریات مشترکی با ترامپ داریم.

طارق فاطمی در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که پاکستان تمایل دارد از تیم ترامپ دعوت کند تا سفری به مناطق پاکسازی شده پاکستان داشته باشد و از نزدیک روند مبارزه با تروریسم در این کشور را ببیند، اطمینان می‌دهیم هیچ نقطه‌ای از پاکستان نیست که تروریست‌ها در آن احساس امنیت کنند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا باید بداند که پاکستان برای موفقیت این کشور در خاورمیانه هزینه‌های سنگینی پرداخته است بنابراین مایلیم ارتباطمان با کشورهای دیگر بهتر شود، حتی با روسیه هم افزایش همکاری داشتیم.

وی اظهارداشت که اخیرا آمریکا از تحویل دادن جنگنده‌های «اف ۱۶» به پاکستان خودداری کرده است، بهتر است آمریکا پیش از هر تصمیم راجع به عواقب آن فکر کند.

فاطمی تاکید کرد که ما سلاح‌های دریافتی از آمریکا را فقط در مبارزه با تروریسم استفاده می‌کنیم و انتظار داریم که واشنگتن در این مبارزه مهم ما را یاری کند.

دستیار نخست وزیر پاکستان هشت روز است در آمریکا بسر می‌برد و با چهره‌های سیاسی مهمی دیدار کرده است اما به دلایل اعلام نشده هنوز موفق به دیدار با تیم رئیس جمهور جدید آمریکا نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.