دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد دستکم ۱۵۰۰ ساختمان در ایالت راخین میانمار به دست سربازان این کشور تخریب شده است.

دیده‌بان حقوق بشر، ارتش میانمار را مسئول به آتش کشیدن منازل روستاهای مسلمان‌نشین دانست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این گروه حقوق بشری بین‌المللی اعلام کرد  که تصاویر جدید ماهواره‌ای و مصاحبه با پناهجویان نشان می‌دهد که ارتش میانمار مسئول تخریب گسترده روستاهای اقلیت روهینجا در مناطق درگیر مرزی میان میانمار و بنگلادش است.

این در حالی است که دولت میانمار ادعا می‌کند، روستاییان خود، خانه‌هایشان را آتش زده‌اند تا توجه جامعه جهانی را جلب کنند.

دیده‌بان حقوق بشر با این حال روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دست کم ۱۵۰۰ خانه توسط سربازان در منطقه "ماونگداو" در ایالت راخین طی عملیات ارتش پس از حملات نهم اکتبر که طی آن ۹ مامور پلیس کشته شدند، از بین رفته‌اند.

براد آدامز، مدیر بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: اطلاعات جدید ادعای دولت و ارتش برمه را مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان روهینجایی مسئول آتش زدن خانه‌های روستایی خود هستند، رد می‌کند. تصاویر ماهواره‌ای و مصاحبه با شاهدان عینی به خوبی انگشت اتهام را به سوی ارتش نشانه می‌رود.

آدامز ادامه داد: مقامات دولتی به این تصاویر ماهواره‌ای دسترسی نداشتند و اکنون زمان آن رسیده که متوجه شوند، انکار مکرر مسئولیت آنها دیگر فاقد اعتبار است.

خشونت‌ها، آتش زدن دارایی اقلیت روهینجا و تجاوزهای صورت گرفته، انتقاد جهانی را علیه دولت و دولت آنگ سوچی، برنده جایزه صلح نوبل برانگیخته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.