بردسکن- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی صبح امروز درجلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی بردسکن از اجرای طرح مداخله طلاق توافقی تاپایان امسال در تمامی شهرستان های استان خبرداد.

۱۶ درصد طلاق های توافقی خراسان رضوی منجر به سازش شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بردسکن دکتر حمید رضا پوریوسف  افزود: این طرح به صورت پایلوت برای اولین بار در کشور در مشهد و ۶ شهرستان استان اجرا شد و تاپایان امسال در تمامی شهرستان های استان این طرح اجرا می شود.

 وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف کاهش  طلاق های توافقی اجرا می شود گفت: تاکنون از مجموع ۵ هزار و ۷۰۰  مورد طلاق های توافقی در مشهد  از طریق این طرح و مشاوره های انجام شده ۱۶ درصد آن  منجر به صلح و سازش شده است. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از اجرای  طرح مداخله طلاق توافقی  ظرف یک ماه آینده در شهرستان بردسکن خبرداد و تصریح کرد : ۸۰درصد طلاق های استان توافقی است.  

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی است یادآورشد : آسیب های اجتماعی یک  بحث تخصصی است و اقدامات انجام شده دراین حوزه نباید عجولانه صورت بگیرد و از هرگونه موازی کار باید پرهیز شود. پوریوسف همچنین از راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی سطح ۳ تاپایان امسال در بردسکن خبرداد و خاطر نشان کرد : خوشبختانه مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان بردسکن از یک هم گرایی خوبی برخوردار هستند و همکاری همه جانبه ای را با اداره بهزیستی دارند.

امام جمعه بردسکن هم دراین جلسه گفت:  علی رغم هشدارهای مقام معظم رهبری در حوزه تهاجم فرهنگی متاسفانه امروز آسیب های فرهنگی نسل جوان کشور را درمعرض تهدید قرار داده است و باید در این حوزه عملیاتی وارد شد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی اظهارداشت: متاسفانه امروز آستانه تحمل خانواده ها  در حوزه اخلاق و مدارا با یکدیگر بسیار کاهش پیدا کرده است و تنگناه های اقتصادی جوانان منطقه را مجبور به مهاجرت به دیگر استان های کشور کرده است و این مهم به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی بردسکن بزرگترین خانواده را در شهرستان تحت حمایت دارد گفت: برخی از خانواده های تحت حمایت  توان پرداخت اقساط وام های خود را ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.