بردسکن- مدیر جهادکشاورزی بردسکن در جلسه ساماندهی و نظارت بر فروشندگی های کود و سم این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، کارشناسان و سایر اعضاء در سال اجتماعات این مدیریت برگزار شد گفت: از مجموع ۴۰ فروشگاه کود و سموم در شهرستان ۵۰درصد آنها فاقد هرگونه مجوز می باشند.

نیم از فروشگاه های عرضه کود و سم بردسکن غیر مجاز هستند

مهندس حسین محمدی اظهارداشت: متاسفانه فروشگاه های غیر مجاز نسبت به فروشگاه های دارای مجوز یک از رشد قارچ گونه ای برخوردار شده اند که می طلبد براساس تفاهم نامه سه جانبه بین واحد حفظ و نباتات جهادکشاورزی، نیروی انتظامی و  اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف با فروشگاه های غیر مجاز برخورد جدی و نسبت به پلمپ آن اقدام شود.

وی افزود: متاسفانه فروشگاه های غیر مجاز بدون هیچ گونه اطلاعات کارشناسی و نداشتن ناظر فنی اقدام به تجویز کود و سموم در سطح شهرستان می کنند و این مهم باعث شده است که کشاورزان  دچار ضرر و زیان  شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه فروشگاه های غیر مجاز شرایطی را ایجاد کرده اند که کشاورزان بیشتر به سمت و سوی  این فروشگاهها سوق داده می شوند.

محمدی همچنین یادآورشد: دراین فروشگاه ها سم های غیر مجاز و تاریخ گذشته به فروش می رسد و سموم آنها هیچ تاثیری بررشد و تغذیه باغات و مزارع ندارد.

  علیپور نماینده اداره صنعت ، معدن و تجارت بردسکن هم گفت:  از نظر این اداره تعداد واحدهای مجوز دار کود و سم شهرستان  ۱۰ واحد می  باشند چرا که از ۴۰ واحدی که دراین حوزه فعالیت می کنند ۳۰ واحد  یا فاقد مجوز از مدیریت جهادکشاورزی و یا پروانه فعالیت ندارند.

مفتوحی رئیس اتاق اصناف بردسکن نیز هم از فعالیت برخی افراد سود جو در توزیع کود و سم در قالب فروشگاههای خانگی  خبرداد و اظهار داشت :  متاسفانه این افراد بدون هیچ گونه مجوزی اقدام به فروش کود و سم می کنند که نیاز است از ظرفیت شوراها و دهیاران در روستاها استفاده شود و درصورت مشاهده به مراجع ذی صلاح گزارش دهند.

نماینده فرماندار بردسکن هم در این جلسه گفت: جهادکشاورزی شهرستان باید براساس نیاز شهرستان  اقدام به صدور مجوز و فعالیت فروشگاههای کود و سموم کند.

حاجی نژاد خواستار نظارت و برخورد جدی  به صورت طرح های سرزده  با  متصدیان فروشگاههای غیر مجاز شدو ادامه داد : فرمانداری این آمادگی را دارد که با مشارکت شوراها و دهیاران  نسبت به شناسایی و معرفی فروشگاههای غیر مجاز در روستاها نیز اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.