وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکائی خود تصریح کرد: شورشیان مسلح تحت تأثیر فرمانده هان تروریست های «جبهه النصره» از برقراری آتش بس امتناع می کنند.

آمادگی دمشق برای خروج شورشیان مسلح از حلب/معارضان آتش بس نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای به موضوعات مطرح در رایزنی تلفنی  وزرای خارجه دو کشور روسیه و آمریکا اشاره کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این تماس تلفنی به «جان کری» همتای آمریکائی خود گفت که دمشق مدت هاست آمادگی خود را برای خروج شورشیان مسلحِ تحت محاصره از حلب اعلام کرده است؛ اما آن ها تحت تأثیر فرمانده هان تروریست های جبهه النصره از برقراری آتش بس امتناع می کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است که وزیر خارجه روسیه در این تماس از واشنگتن خواسته است تا تروریست های مورد حمایت ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا را برای توقف خشونت ها در حلب متقاعد کند.

بیانیه مذکور می افزاید: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در این رایزنی تلفنی اطمینان داد که واشنگتن با گروه های شورشی که درخواست شورای امنیت سازمان ملل را برای آغاز فوری مذاکراتِ بی قید وشرط سوری- سوری زیر پا می گذارند، در حال رایزنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.