یزد- قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اعتیاد، حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق، وضع حجاب، تعداد زندانیان، خودکشی، قتل و سرقت از جمله آسیب هایی است که نسبت به سال های گذشته رشد بیشتری داشته و ضروری است برای کاهش آنها به طور همه جانبه تلاش کرد.

آسیب های اجتماعی رشد چشمگیری دارد

به گزارش قدس آنلاین، تقی رستم وندی شب گذشته در آئین افتتاح نشست ملّی خیرین و توسعه اجتماعی با اشاره  به آمارهای رسمی و غیررسمی آسیب های اجتماعی در کشور اظهارداشت: توجه به آسیب های اجتماعی برای کاهش خسارت های اقتصادی و دیگر خسارت ها در کشور ضروری می باشدآسیب هایی اجتماعی  نسبت به سال های گذشته رشد بیشتری داشته و ضروری است برای کاهش آنها به طور همه جانبه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافتۀ غربی در شرایط بهتری از نظر اجتماعی قرار دارد، افزود: آنچه نگران کننده است روند افزایشی رشد آسیب های اجتماعی در کشور نسبت به سال های گذشته است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افزایش تعداد معتادان، افزایش میزان سرقت، شمارۀ پرونده های قضایی و دیگر ناهنجاری های اجتماعی را عامل نگرانی های کنونی در خصوص آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: افزایش آسیب های اجتماعی از این جهت نگران کننده است که این آسیب ها منشأ خسارت های اقتصادی و مانع توسعۀ کشور است.

وی افزود: کشور برای توسعه یافتگی باید در پی کاهش آسیب های اجتماعی باشد و همۀ جامعه نسبت به این موضوع آگاه و دغدغه مند شوند.
 

قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز در این  در نشست وضعیت بیماران را نیازمند آگاه‌سازی و دغدغه‌سازی اقشار مختلف مردم به ویژه خیّران دانست  وبرضرورت توجه به بیماری‌ها و بیماران به عنوان عوامل تأثیرگذار در افزایش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

محمدهادی ایّازی با اشاره به تعداد مبتلایان به برخی بیماری‌ها افزود: تردیدی نیست که مشارکت اجتماعی خواهد توانست کاهش چشمگیری در بروز آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خیّران نتایج ارزندۀ بسیاری داشته و موجب جلب نظر خیّران برای کمک به بیماران خاص و مزمن شده است.

ایازی خاطرنشان ساخت: مجمع بیماران ام اس، بیماران سرطانی، اوتیسم و نیز مؤسسه‌هایی مانند محک، رضای مشهد و دیگر مؤسسات از نتایج آگاه‌سازی قشر دغدغه‌مند جامعه دربارۀ مسائل مربوط به بیماری‌های مزمن بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی به جامعه و آگاهی آنان از وضعیت بیماری‌ها، شاهد دغدغه‌مندی جامعه و روند کاهشی پیامدهای ناشی از بیماری‌ها در کشور باشیم.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.