مشهد- رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: قیمت تمام‌شده کالا در کشور بالا است به‌گونه‌ای که هزینه‌های اضافه‌شده به تولید موجب عقب‌افتادگی این بخش از صادرات جهانی و توان رقابتی تولیدکنندگان کشور در بازارهای جهانی را گرفته است.

قیمت تمام شده کالا در ایران رقابت را برای صادرات دشوار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد:‌ شاید بتوان قیمت تمام‌شده کالا را در کشور کنترل کرد اما در خارج از کشور این امر مقدور نیست، چراکه بازار رقابتی بزرگ‌تر و رقیبان قدرتمندتر هستند و با این وضعیت صادرکنندگان ما عقب می‌مانند.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری در بازارهای جهانی باید شناخت کافی از بازار هدف داشت، آنچه مسلم است حضور در بازار صادراتی کاری بسیار راحت‌تر از حفظ آن بازار است درنتیجه جهت ماندگاری در بازارهای منطقه باید کیفیت و قیمت تولید را موردتوجه قرارداد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در خصوص مشکلات پیش روی صادرات استان افزود: صادرات خراسان رضوی مشکلات زیادی دارد که به استان برنمی‌گردد و متأسفانه نبود اختیارات استانی موجب بلاتکلیف ماندن بسیاری از موضوعات شده است.         

وی حضور پررنگ بخش خصوصی در صادرات را افتخار استان ذکر کرد و افزود: اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است.        

روشنک تصریح کرد: صادرکنندگان استان باهمت خود توانستند در این شرایط صادرات را حفظ و جزء صادرکنندگان ملی مطرح شوند و این همت را مدیون همکاری مسؤولان استانی هستیم.        

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته و حمایت مسؤولان استانی در خصوص صادرات اظهار داشت: وسعت دید مسؤولان استان با اولویت‌دهی به این مهم موجب حرکت روبه‌جلوی صادرات استان تا به امروز شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی صادرات را مستلزم تولید موفق، باکیفیت و قیمت تمام‌شده مناسب عنوان کرد و افزود: صادرات باید از منظر تولید موفق باشد.

وی با انتقاد از گسترش قاچاق کالا در کشور آن را مانع بزرگ در مسیر تولید و صادرات عنوان کرد و راه‌حل مقابله با آن را در افزایش تولید موفق و مؤثر خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.